موضوعات داغ

هزینه تعمیرات خودروهای گازسوز چقدر است؟ + جدول اسفند 98

عکس مطلب اول
پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، میل به خرید خودروهای گازسوز و یا تبدیل خودرو به دوگانه سوز بالا گرفت. این خودروها هرچند می توانند مقرون به صرفه تر باشند، اما در مقابل باید برای تعمیرات آن ها هزینه شود. بعد از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین همچنان افردای هستند که به دنبال تبدیل خودرو خود به گازسوز باشند و البته باید بدانید که تبدیل یک خودرو به گازسوز چه تاثیری در وضعیت توان خودرو خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور در خصوص کاهش عمر پیشرانه پس از تبدیل خودرو به گازسوز گفت: اگر پیشرانه خودرو پایه گازسوز باشد و در زمان استفاده از CNG کمترین افت راندمان را خواهد داشت و مشکلی به وجود نخواهد آمد، اما اگر پیشرانه خودروی بنزینی که محفظه احتراق آن بر اساس بنزین طراحی شده به گازسوز تبدیل شود، در این حالت افت راندمان و استهلاک خودرو بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: به طور کل سوخت CNG باعث کاهش راندمان و صدمه به خودرو نمی شود، اما اگر در خودروهای بنزینی استفاده شود عمر پیشرانه کاهش خواهد یافت. علت اصلی نیز این است که روانکاری لازم در ورودی و خروجی سوپاپ ها و سیلندر انجام نمی شود و همین عامل باعث ایجاد خردگی می شود. اما در زمان استفاده از بنزین، این سوخت به صورت یک روانکار عمل می کند. این نکته را نیز باید گفت که به طور کلی در خودروهای بنزینی هنگامی که از سوخت CNG مورد استفاده قرار می گیرد تا حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افت توان به وجود می آید.
دلایل ذکر شده از مواردی است که افراد در خرید خودروی گازسوز دچار تردید می شوند. افت توان خودرو یکی از مهمترین موارد است و مورد دیگر بحث خدمات فنی و نگهداری از این خودروها است. اتحادیه سوخت های جایگزین نرخ نامه ای مربوط به خدمات فنی خودروهای گازسوز اعلام کرده است که در جدول زیر قابل مشاهده است.





هزینه تعمیرات خودروهای گازسوز

هزینه تعمیرات خودروهای گازسوز

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد