موضوعات داغ

کراس اوور SEM DX3 با پلاک گذرموقت در تهران رویت شد؛ به زودی در بازار ایران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر نام کراس اوور چینی SEM DX3 را در رسانه‌های فارسی جستجو کنید، به اخبار سال 95 برخورد خواهید کرد. در این سال خودرو مذکور در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد و به واسطه ظاهر زیبایش مورد تحسین منتقدان مختلف قرار گرفت. طراحی این خودرو توسط استودیو طراحی صاحب نام پینین‌فارینا صورت گرفته و به همین دلیل است که ظاهر زیبای آن به افزایش شهرت این خودرو در جهان کمک کرده است.
حال سه سال پس از معرفی رسمی SEM DX3 در نمایشگاه خودرو گوانگژو، این خودرو با پلاک گذرموقت در خیابان‌های ایران مشاهده شده است. با توجه به آن‌که مدت‌هاست پلاک آزمایش فنی برای خودروهای در حال تست صادر نمی‌شود، حدس ما این است که کراس اوور SEM DX3 برای تست و بررسی‌های فنی توسط یکی از خودروسازان داخلی به ایران آورده شده باشد.

SEM DX3

SEM DX3

کراس اوور SEM DX3 توسط خودروساز چینی SEM یا South East Motor ساخته می‌شود. این مدل به همراه خودرو بزرگتری به نام DX7 غرفه این خودروساز را در نمایشگاه گوانگژو به خود اختصاص داده بودند. ظاهر زیبا و طراحی همگون خودرو در داخل و خارج وجه تمایز این خودرو نسبت به سایر خودروهای چینی است. بنابر گفته‌ها پنین‌فارینا و شرکت SEM برنامه‌های طولانی مدتی برای کسب سهم بزرگ از بازار خودرو چین دارند.

DX3

DX3

در زمینه قوای فنی کراس اوور DX3 همانند دیگر هموطنان خود ظاهر شده و از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند. این موتور که ساخت میتسوبیشی است با کد 4A91 معرفی می‌شود و می‌تواند حداکثر 154 اسب بخار و 225 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. همچنین گیربکس CVT نصب شده روی این خودرو در حالت دستی 8 دنده شبیه‌سازی شده را به راننده ارایه می‌کند. بازار چین از خودروهایی با چنین پیشرانه‌ای اشباع شده و به همین دلیل است که شرکت تازه کار SEM محصول خود را با طرحی خوب روانه بازار کرده است. علاوه برآن با توجه به تب داغ خودروهای برقی، اخیراً نسخه الکتریکی کراس اوور DX3 نیز روانه بازار چین شده که به نظر نمی‌رسد وارد بازار ایران شود.

 سوئیست DX3

سوئیست DX3

روی سوئیست DX3 امکاناتی نظیر صفحه نمایش 9 اینچی، رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی، تصفیه هوا با کیفیت PM2.5، دوربین 360 درجه و یا سقف پانوراما قابل نصب است اما هنوز مشخص نیست که این خودرو در بازار ایران با چه سطح امکاناتی عرضه می‌شود.

قیمت SEM DX3
قیمت کراس اوور DX3 در بازار چین بسته به امکانات و تجهیزات، رقمی بین 72,900 یوان الی 99,900 یوان تعیین می‌شود. قیمت هر یوان در بازار ایران هم‌اکنون حدود 2200 تومان است. بنابراین قیمت کراس‌اوور DX3 با احتساب عوارض و مالیات‌های معمول، احتمالاً در بازه 300 میلیون تومان تخمین زده می‌شود که البته این تنها حدس و گمانی از جانب خودروبانک است و باید منتظر معرفی و عرضه این خودرو بمانیم و ببینیم که DX3 دقیقاً با چه سطحی از امکانات روانه بازار می‌شود.
فعلاً هیچ خودروساز داخلی صحبتی در خصوص این برند و تولید آن در بازار به میان نیاورده اما احتمالاً با انتشار این مقاله از سوی خودروبانک، به زودی بتوانیم اطلاعات کامل‌تری از شرکت عرضه کننده در داخل کشور همچنین در مورد خودرو بدست آوریم.
به نظر شما قیمت SEM DX3 باید در چه محدوده‌ای باشد تا بتواند در صورت عرضه، خودروی موفقی در بازار داخل شود؟
در انتها جا دارد از آقای کوروش فرشاد، مخاطب خوب خودروبانک جهت ارسال عکس‌ها کمال تشکر را داشته باشیم.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/12/6
هر قیمتی بذارن مردم میخرن انقدر حصرت به دل یه ماشین خوب و ارزون موندیم که اگه اینو ۵۰۰میلون هم قیمت بذارن بازهم خریدار داره البته ماکه نمیتونیم بخریم اونایی که میخرن حالشو میبرن
1398/12/6
مال آذویکو نباشه صلوات. 🤔😫😖😖😖
1398/12/6
با سلام .....ظاهرا با توجه به حذف چانگان از سبد محصولات سایپا قراره این خودرو جایگزین چانگان بشه
1398/12/6
از چین همین کروناش اومد دیگه بسمونه ،کاش یک خودروی با اصل ونسب میامد،تا همه ازش استفاده کنن
1398/12/7
عکس اولی خیلی قشنگ فاصله کهکشانی ما و چین رو نشون میده!تیبا سایپا از ایران در برابر این بچه شاسی بلند چینی که ده برابر تیبا مدرنه و باکیفیت!!!!
1398/12/16
احسنت 👌
1398/12/9
الان دیگه مانیتور رو بالا می ذارن که راننده دیده بیشتری به جاده باشه بعدم کلیدای کنترل مولتی مدیا فقط سمت شاگرده :|