موضوعات داغ

خرید خودرو، هزینه های پیدا و پنهان استفاده و نگهداری

عکس مطلب اول
آیا هزینه های نگهداری و استفاده از خودرو مورد نظرتان را می دانید؟
آیا میدانید هزینه های هر خودرو در سال های مختلف متفاوت می باشد؟
تاثیر افزایش قیمت سوخت بر هزینه‌های نگهداری خودروها چگونه بوده است؟
بسیاری از افراد در هنگام خرید خودرو به این موضوع توجه نمی کند که هزینه های نگهداری و استفاده از خودرو مورد نظرشان در سالهای مختلف به چه میزانی هست. با توجه به اینکه هزینه های نگهداری و سرویس خودروها متاثر از تعویض اقلام مصرفی خودرو می باشد و اینکه بخشی از قطعات مصرفی (سرویس روغن و..) دارای طول عمر کوتاه تر و مسافت کیلومتر بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر و برای برخی دیگر طول عمر بلند تر و مسافت طی شده ۶۰ تا ۸۰ هزار (تسمه تایم موتور و ...) کیلومتر می باشد موجب شده است هزینه استفاده و نگهداری خودرو و سرویس آن در سال سوم بیشتر از سال اول و دوم باشد.
از سوی دیگر عدم اطلاع فروشندگان و خریداران از هزینه‌های نگهداری خودروها سبب شده تا آنان انتظار هزینه های بالا را برای خودروهای ارزانتر نداشته باشند و خودروهای آنان به دلیل تکنولوژی قدیمی و یا گران بودن هزینه های سرویس های نگهداری و مصرف سوخت بالا، هزینه بیشتری از انتظارشان برای استفاده و بهره برداری از خودرو پرداخت کنند برای درک بهتر موضوع هزینه های نگهداری و مصرف سوخت برای تعدادی از خودروها در جدول زیر نشان داده شده است .
هزینه خودروها

هزینه خودروها

(مسافت طی شده برای هر خودرو در سال ، 20 هزار کیلومتر در نظر گرفته شده است و قیمت ها به تومان می باشد.)
همانگونه که مشاهده می کنید برخلاف انتظار، اختلاف هزینه نگهداری و مصرف سوخت خودرو پژو 405 با سورنتو در بین صفر تا 60.000 کیلومتر، فقط حدود 9 میلیون تومان می باشد و کمترین هزینه مربوط به خودرو 206 می باشد و هزینه نگهداری و استفاده از خودرو تیوولی مشابه خودرو 405 می باشد اگرچه ما در این بخش صرفا به هزینه ها توجه کردیم و موضوع دسترسی به این خدمات مد نظر نبوده است .

هزینه ماهیانه خودروها

هزینه ماهیانه خودروها

از سوی دیگر هزینه ماهانه یک خودرو شاسی بلند کره ای بین 700 هزار تومان در سال اول تا 900 هزار تومان در سال سوم و یک خودروکوچک مانند 206 بین 400 هزار تومان در سال اول تا 500 هزار تومان در سال سوم برای مالکین این خودروها هزینه دارد (بدیهی است هزینه های نگهداری و مصرف سوخت با توجه به شرایط استفاده شهری و ترافیک موجود در شهرها بسته به شرایط استفاده به مراتب بالاتر از اعداد اعلامی می باشد) .
در این شرایط هر خریدار خودویی می باید پیش از خرید به بررسی این هزینه های نگهداری خودرو بپردازد.
به منظور پاسخگویی به این نیاز اساسی برای اولین بار در کشور پس از انجام مطالعات جامع در خصوص شناسایی هزینه های نگهداری ، سرویس های ادواری و مصرف سوخت خودروهای مختلف بر اساس میزان کارکرد مورد نظر، ابزار هوشمند محاسبه هزینه های استفاده و نگهداری خودرو در سایت کاراِف www.carf.ir در دسترس کاربران برای اتخاذ یک تصمیم درست و حرفه ای قبل از خرید خودرو قرار گرفته است.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت کاراِف درخواست کارشناسی و مشاوره دهید تا کارشناسان در تمام مراحل یک خرید مطمئن خودرو با شما همراه باشند. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد