موضوعات داغ

فولکس واگن به مشتریان متضرر آلمانی خسارت پرداخت می کند

عکس مطلب اول
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اشپیگل آنلاین، دادگاه عالی در شهر برانشوایگ فولکس واگن را به پرداخت ۸۳۰ میلیون یورو خسارت به مشتریان آلمانی محکوم کرده است. براساس این گزارش، دادگاه از فولکس واگن و شاکیان این شرکت خواسته بود تا در مورد رقم پرداختی غرامت به توافق برسند. این شکایت بخشی از رسوایی فولکس واگن در مورد دستکاری میزان انتشار گازهای آلاینده خودروها، موسوم به دیزل گیت ثبت شده است.
سال 2015 بود که مشخص شد فولکس واگن در سیستم‌های سنجش آلاینده موتورهای دیزلی تقلب می‌کند. رسوایی دیزل گیت برای شرکت آلمانی در ایالات متحده میلیاردها دلار جریمه به همراه داشت و خودروهای این برند از سطح بازار جمع‌آوری شدند. در آلمان اما وضعیت به گونه‌ای دیگر پیش رفت و فولکس واگن حاضر نبود تا به صاحبان خودروهای دیزلی غرامت بپردازد. حال شاکیان پس از مدت‌ها انتظار و استمداد از نهادهای مختلف حمایت از حقوق مصرف کننده، توانستند بخشی از حقوق خود را از فولکس واگن مطالبه کنند.
شکایت نامه مشتریان آلمانی از فولکس واگن توسط حدود ۲۶۰ هزار نفر امضا شده که برای هر یک از صاحبان این خودروها مبلغی میان ۱۳۵۰ تا ۶۲۵۷ یورو خسارت پرداخت می‌شود. در مجموع خسارتی که قرار است پرداخت شود حدود ۱۵ درصد قیمت اولیه خودرو خواهد بود. حال مالکان خودروهای دیزلی فولکس واگن در آلمان می‌توانند این توافق را پذیرفته یا شکایت خود را تا رسیدن به رقم خسارت بیشتر پیگیری کنند.
علاوه بر پرداخت خسارت به مشتریان، دو تن از مدیران فولکس واگن نیز متهم شده‌اند که با دستکاری نرم‌افزار موتورهای دیزلی برای کمتر نشان دادن میزان واقعی گازهای آلاینده، 78 میلیون یورو به این شرکت خسارت وارد کرده‌اند. تعداد خودروهای خسارت دیده حدود نه میلیون دستگاه است که بخش بزرگی از کل خودروهای مورد مناقشه را به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد