موضوعات داغ

فراری تنها تیم غیر موافق با تعویق قوانین 2021

عکس مطلب اول
طبق گزارشات Auto Motor و Sport، اکثریت تیم‌های فرمول یک موافق به تعویق انداختن تغییر قوانین فعلی در فصل 2021 هستند تا بتوانند ضرر ناشی از شروع بد فصل 2020 را قبل از یک تغییر بزرگ جبران کنند. اکنون تغییر قوانین فصل 2021 در حبابی بزرگ قرار گرفته و به نظر باید یک سال دیگر برای دیدن خودروهای جدید فرمول یک صبر کنیم.

به دلیل شیوع کرونا ویروس کووید-19، تیم‌ها فصلی سخت را شروع کرده‌اند و هر مسابقه‌ای که کنسل شود برای آن‌ها ضرر مالی به همراه خواهد داشت. در شرایط عادی قصد بر این بود تا در میانه‌های فصل تمرکز تیم‌ها به روی پروژه 2021 معطوف شود، اما در این شرایط بسیاری از آن‌ها متضرر خواهند شد و احتمالا فقط تیم‌های بزرگی مثل مرسدس، فراری و ردبول بتوانند از پس بحران مالی بوجود آمده برآیند.

از طرفی در قوانین 2021 برای اولین بار شاهد قوانین مالی هستیم، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این محدودیت‌های مالی در فصل آینده اجرا خواهد شد؟ یا اجرای قوانین مالی هم یک سال به تعویق خواهد افتاد؟ اگر تیم‌ها بر روی مسئله تغییر قوانین در 2022 به توافق برسند، بهترین فرصت برای امتحان کردن قوانین مالی در 2021 پیش خواهد آمد. قوانینی که تا به حال در فرمول یک نقشی نداشته‌اند و هیچ تجربه‌ای از اجرای آن‌ها در اختیار نیست. با شرایط فعلی، متغیرهای زیادی مبهم هستند و باید دید این متغیرها چه نقشی در نتیجه‌ این مسئله ایفا می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد