موضوعات داغ

بازسازی و تیونینگ حرفه ای و اصولی لندروور دیفندر؛ پاژن ایرانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پاژن نمونه ایرانی و کپی شده از لندروور دیفندر کلاسیک است که تا چندسال پیش به تولید می‌رسید. این خودرو به واسطه قابلیت‌های آفرودی منحصر به فرد خود، طرفداران زیادی در کشورمان دارد و برخی از مالکان این خودرو نیز سعی می‌کنند با افزودن ویژگی‌های جانبی، پاژن خود را جذاب‌تر از حالت عادی کنند. با توجه به شباهت‌های فراوان پاژن و لندروور دیفندر کلاسیک، می‌توان از الگوهای تیونینگ دیفندر برای پاژن استفاده نمود. در این مقاله به بررسی یک تیونینگ جالب بر روی لندروور دیفندر هستیم که علاقمندان به پاژن را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.
تیونرهای زیادی نیستند که لندروور دیفندر را به نمونه کارهای خود اضافه کرده باشند، اما آن‌ها برای این کار قطعات خیلی زیادی در اختیار دارند. این پروژه رستومود خاص توسط شرکت خودروهای سفارشی آسپری ساخته شده و قیمتی معادل ۱۸۹ هزار دلار دارد.
موتور ۶.۲ لیتری LS3 V8 جنرال موتورز برای تامین قدرت این خودرو انتخاب شده که توان ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۸ نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به دو محور انتقال پیدا می‌کند.
وانت D130 محصول ۱۹۹۲ دارای گیربکس کمکی، محورهای جلو و عقب، میل‌های کاردان، کمک فنرها، دمپر فرمان، میله‌های ضدنوسان، دیسک‌های ترمز، سیستم اگزوز فولادی و غیره است.

بازسازی و تیونینگ پاژن

بازسازی و تیونینگ پاژن

در زمینه طراحی بدنه، این شرکت زیربدنه آلومینیومی، کاپوت جدید و جلوپنجره جدیدی برای این مدل انتخاب کرده که جریان هوا را بیشتر کرده و موتور را خنک‌تر می‌کند. همچنین شاهد استفاده از ال‌ای‌دی در چراغ‌های جلو، عقب و راهنماها، دستگیره درها و درپوش باک جدید هستیم. این دفندر سفارشی به رنگ مشکی سانتورینی لندروور رنگ‌آمیزی شده است. این مدل دارای چرخ‌های آلیاژی مشکی ۲۰ اینچی و تایرهای حرفه‌ای کوپر دیسکاورر STT است.
در کابین شاهد استفاده از چرم مشکی با دوخت لوزی شکل و سیستم گرمایشی برای صندلی‌های جلو و عقب، پنل داشبورد چرمی و فرمان ساخت مومو هستیم. سیستم تهویه هوا با کنترل مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم سرگرمی رسانه‌ای ۷ اینچی پایونیر با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین‌های دید عقب، قفل مرکزی و دکمه روشن/خاموش موتور دیگر امکانات داخل کابین هستند.
آسپری لوازم جانبی مناسبی مثل لامپ‌های کمکی و پرنور روی سقف، وینچ جلو، صداگیر اضافی، پد شارژ وایرلس برای گوشی‌های هوشمند و نوردهی محیطی ال‌ای‌دی را هم در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد