موضوعات داغ

سیل و کرونا کدام جاده‌ها را مسدود کرد؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تاکنون در حدود ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های سیل زده جنوبی و ۱۵ محور و جاده شریانی و غیر شریانی به دلیل کرونا مسدود شده اند.
به نقل از عصر ایران، سیل اخیر سبب شده که ۱۲۰ راه روستایی در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مسدود شود که ۱۷۴ اکیپ بازسازی سیل در این استان‌ها و دیگر مناطق سیل‌زده کشور مشغول ترمیم و بازسازی این مسیرها اند.
اکبری در این خصوص توضیح داد: «چندان نگرانی ای در خصوص این مسیرها وجود ندارد چرا که با فروکش کردن آب راه های جایگزین و موقت برای رفت و آمد مردم مشخص خواهد شد. البته براساس پیش بینی های هوا شناسی سامانه جدید بارشی ای وارد کشور خواهد شد که در برخی مناطق مانند خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان تا ۸۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت که امید می رود این میزان بارندگی سیل به دنبال نداشته باشد.»
وی در خصوص محورهای مواصلاتی شریانی و غیر شریانی که به دلیل کرونا بسته شده اند نیز توضیح داد: «این محورها عموما مسافر پذیر و توریست پذیر بوده که بدلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعلا مسدود شده اند. البته برای آنها راه‌های جایگزین شریانی و آزادراهی در نظر گرفته شده است تا مردم ضمن تردد از این جاده ها تحت غربالگری و تست ویروس کرونا قرار گیرند.»
گفته می شود محورهای شریانی پل زال-اندیمشک، محور قدیم باغچه-مشهد و محور کمربندی دیر و همچنین جاده توریستی اسالم-خلخال به همراه محورهای غیر شریانی نور-آب پری، روانسر-کامیاران، جوانرود-پلنگانه، ثلاث-سرپل ذهاب، جم-ریز، ثلاث-زمکان، ثلاث-کوزران، ثلاث-مله کرمینه، جاده تلو تهران، رودبار-قلعه گنج و جاده یاسوج و باغچه سادات از جمله مسیرهایی اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شده اند و اجازه تردد در آنها داده نمی شود. چرا که باید مسافران از جاده‌های اصلی عبور کنند تا در طرح غربالگری و تست ویروس کرونا قرار بگیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد