موضوعات داغ

نیکولاس لطیفی: هنوز فشاری روی من نیست؛ در ویلیامز راحت هستم

عکس مطلب اول
لطیفی فصل گذشته را به عنوان راننده رزرو تیم ویلیامز پشت سر گذاشت. همچنین وی در سری مسابقات فرمول دو نیز شرکت می‌کرد. لطیفی در شش جلسه تمرینی روز جمعه تست‌هایی با خودروی FW42 ویلیامز انجام داد. این فصل او به عنوان یکی از دو راننده اصلی ویلیامز انتخاب شده است تا صندلی خالی رابرت کوبیتسا را پر کند.
او در ابتدای فصل و در تست‌های زمستانی با خودروی FW43 ویلیامز رانندگی کرده است اما حداقل باید تا اواسط ژوئن منتظر دیدن او در یک گرندپری فرمول یک بمانیم. وی در این مورد می‌گوید:

" درحال حاضر هیج فشاری روی من نیست، همانطور که قبلا به عنوان راننده اصلی تیم ویلیامز در تست‌های پیش فصل گفتم، برای من احساس ادامه کاری که پارسال انجام می‌دادم را به همراه دارد. من قبلا هم با جو تیم خیلی راحت بودم. در حقیقت تمام کارکنان این احساس راننده اصلی بودن را به من می‌دادند، تمام رسانه‌ها، ارتباط با هواداران و همه این مسائل در سطح بالاتری قرار داشت.
در حال حاضر همه چیز خوب و بدون تنش است. شاید زمانی که در خط استارت هستم و تنها چند چراغ با شروع مسابقه فاصله دارم [احساس استرس کنم]، احتمالا در آن زمان متوجه خواهم شد."

نیکولاس لطیفی، ویلیامز

نیکولاس لطیفی، ویلیامز

لطیفی مطمئن است که FW43 نسبت به FW42 بسیار پیشرفت کرده است ولی برای دیدن اینکه این پیشرفت باعث خواهد شد تا آن‌ها از انتهای جدول جدا شوند یا خیر، باید صبر کنیم. در تست‌های پیش فصل ویلیامز بیشترین میزان پیشرفت در زمان‌های ثبت شده نسبت به فصل گذشته را داشته است. این پیشرفت به مقدار یک ثانیه در هر دور بوده. وی ادامه داد:

" قطعا قدمی رو به جلو است. گفتن مقدار این پیشرفت سخت است، به این دلیل که همیشه در تست‌های زمستانی اینگونه می‌باشد، شما هیچ وقت واقعا نمی‌دانید که رقبا در چه مود موتوری هستند و چه مقدار سوخت حمل می‌کنند. ما اولین حس من در ماشین این بود که بسیار حس رانندگی بهتری داشت، اعتماد بیشتری به راننده برای فشار آوردن و حمله به پیچ‌ها می‌داد، که این همان چیزی است که شما می‌‌خواهید. ما امیدواریم که این پیشرفت قدمی رو به جلو باشد اما باید صبر کنیم و ببینیم که چقدر است."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد