موضوعات داغ

پیشرانه سه سیلندر 2 لیتری کونیگ زگ چطور می تواند 600 اسب بخار تولید کند؟ + زیرنویس فارسی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در صورت برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، شرکت خودروسازی کونیگ زگ با خودروی متفاوت و منحصربه فرد خود می توانست همچون یک ستاره در نمایشگاه بدرخشد و خیلی ها را انگشت به دهان بگذارد، زیرا همگی ما عادت به معرفی هایپرکارهای پرسرعت و پرقدرت از سوی این شرکت سوئدی داریم و معرفی یک خودروی چهارسرنشین هایپرکار، آن هم با موتور بنزینی سه سیلندر 2 لیتری می توانست برای خیلی ها غیرقابل باور باشد. حال امروز در خودروبانک و در قالب یک ویدیو، سعی داریم بفهمیم که پیشرانه درون سوز کوچک این خودرو با حجم 2 لیتری و تنها با داشتن 3 سیلندر احتراق داخلی، چطور می تواند خروجی قدرت 600 اسب بخاری داشته باشد.
محصول جدید این خودروساز سوئدی با نام گِمرا (Gemera) معرفی شده است و قطعا در تاریخ شرکت خودروسازی کونیگ زگ نام آن ماندگار خواهد شد. جالب اینجاست که این خودرو طرح نهایی بوده و شرکت خودروسازی کونیگ زگ برای تولید و عرضه آن به مشتریان، برنامه تولید محدود 350 دستگاهی را پیش بینی کرده است و حالا مشتریان بیشتری شانس این را دارند تا یکی از محصولات منحصربه فرد این خودروساز سوئدی را داشته باشند، هرچند هنوز صحبتی از قیمت و یا تاریخ عرضه این خودرو به مشتریان نشده است.

کونیگ زگ گمرا

کونیگ زگ گمرا


چیزی که امروز در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد، سیستم محرک خارق العاده این اتومبیل خواهد بود و همانطور که گفتیم، از یک پیشرانه سه سیلندر 2 لیتری توربو دوقلو تشکیل شده است، ولی با حمایت سه موتور الکتریکی قدرتمند که می تواند یک خروجی قدرت و گشتاور سرسام آور را در اختیار کاربران خود قرار دهد. به عبارتی دقیق تر، پیشرانه درون سوز اتومبیل با حمایت یک موتور الکتریکی بر روی میل لنگ خود و همچنین دو موتور الکتریکی بر روی محور جلو و محور عقب، می تواند خروجی قدرت بسیار بالای 1700 اسب بخاری و همچنین خروجی گشتاور 3500 نیوتن متری داشته باشد، اما پیشرانه درون سوز با حجم و تعداد سیلندرهای پایین خود، به طور مستقل خروجی قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتن متری خواهد داشت تا 3 برابر توان بیشتر نسبت به قوی ترین پیشرانه سه سیلندری داشته باشد که در صنعت خودروسازی می توان پیدا کرد.
حال امروز در خودروبانک، فیلمی از بررسی جزییات این پیشرانه سه سیلندر با زیرنویس فارسی آماده شده و توضیح خواهیم داد که این پیشرانه 2 لیتری چطور می تواند خروجی قدرت 600 اسب بخاری و و همچنین گشتاور 600 نیوتن متری داشته باشد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/12
عالی بود،لذت بردم،ممنون
1399/1/12
سلام با همه ی اون چیزایی که راجع به تایمینگ و بدون میل بادامک بودنش گفت کاری ندارم،اما اون چه ecu باید داشته باشه که تمام این محاسبات رو در زمان کمی انجام بده،موتورش خیلی پیچیده اس و قطعا در فاصله های بسیار کوتاهی نیاز به سرویس خواهد داشت.
1399/3/6
همیشه نسل اول تکنولوژی های جدید کمی پیچیده هستند این یک امر طبیعی هست