موضوعات داغ

دانگ فنگ H30 کراس ایکس پکیج؛ تیونینگ اختصاصی خودروبانک روی کراس ایران خودرو

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
از سری تیونینگ‌های اختصاصی خودروبانک بر روی خودروهای معمول بازار، اینبار به سراغ هاچ‌بک کراس ایران خودرو رفته‌ایم که البته چند وقتی است عرضه آن توسط این خودروساز متوقف شده است. در زمان عرضه دانگ فنگ H30 کراس، این خودرو جزو محصولات پرطرفدار ایران خودرو بود و فروش مناسبی را نیز تجربه کرد. حال پس از توقف تولید این خودرو، خودروبانک به سراغ آن رفته تا بتواند با تغییراتی در ظاهر و باطن آن، دوباره جانی تازه به این خودرو بدهد. نام این خودرو را ایکس پکیج (X Package) گذاشته‌ایم.
همانطورکه در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، کیت بدنه کاملی روی این خودرو نصب شده که در اصل از مجموعه X Package گرفته شده اما با نمونه فابریک و اصلی، کمی تغییرات انجام شده تا بتواند روی این خودرو به صورت کامل پیاده و نصب شود.
در قسمت جلویی خودرو، درپوش موتور کاملاً تغییر کرده و روی آن رگه‌های جدیدی طراحی شده که کمی ظاهر جلویی خودرو را عضلانی‌تر کرده است. همچنین قسمت جلویی کاپوت کشیده‌تر شده و به خشن‌تر شدن ظاهر خودرو کمک کرده است. این کشیدگی جلوی خودرو باعث شده تا جلوپنجره نیز از حالت فابریک کارخانه تغییر کند و با ظاهری متفاوت روی این خودرو نصب شود.

تیونینگ H30 کراس

تیونینگ H30 کراس

چراغ‌های جلویی H30 کراس ایکس پکیج تعویض شده و طراح جدیدتری با هدلایت یا همان چراغ مخصوص روز به همراه زنون قرار داده شده است. همچنین بر روی سپر جلویی خودرو، مه‌شکن‌های متفاوتی قرار داده شده که ما را به یاد خودروهایی مانند بی ام و X3 می‌اندازد. چراغ‌های عقب نیز تعویض شده و در مدل جدید از نئون استفاده شده است.
در نمای کناری اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، رینگ‌های بزرگ 17 اینچی از شرکت Lumma است که ظاهری بسیار خوب را به H30 کراس داده است. سایز لاستیک‌های نصب شده روی این خودرو 17.45.205 هستند.

H30 Cross X Package

H30 Cross X Package

در نمای عقب به غیر از اسپویلری که در بالای شیشه عقب نصب شده، می‌توانیم به دو خروجی اگزوز اشاره کنیم که در اصل برای کیت اگزوز برقی شرکت REMUS است. با نصب این کیت باعث می‌شود که تنفس موتور بهتر شود و شاهد افزایش توان خروجی موتور در حدود 10 الی 15 اسب بخار باشیم.

تغییرات روی H30 کراس ایکس پکیج

تغییرات روی H30 کراس ایکس پکیج

طرح سقف H30 کراس ایکس پکیج نیز تغییر کرده و با طرح پانوراما جایگزین شده است. البته این خودرو به صورت استاندارد سانروف دارد.
اما به بخش فنی می‌رسیم. جایی که با همان موتور TU5 سر و کار داریم که سال‌ها است در پژو 206 و چند محصول دیگر وطنی تجربه کرده‌ایم. با تغییر کیت اگزوز، تغییر ورودی‌های هوا (intake)، تغییر برنامه ECU، تعویض میل سوپاپ، استفاده از پیستون‌های با تراکم بالا می‌توانید به افزایش حدود 30 الی 40 اسب بخاری توان خروجی موتور دست پیدا کنید. اما اگر علاقمند هستید که چطور می‌توانید موتور TU5 را به صورت اصولی تقویت کنید، بهتر است که مقاله تیونینگ پژو 206 را مطالعه کنید.
در انتها باید گفت که خودروی H30 کراس ایکس پکیج تنها یک رندر از این خودرو توسط خودروبانک است که به کسانیکه قصد تیونینگ این خودرو را دارند، می‌تواند راهنمایی مناسبی باشد.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/11
سلام خسته نباشید،خواستم بدونم جمع کل هزینه های این تیونینگ چقدر بوده و اگر میشه بگید از کجا لوازم و کیت های استفاده شده رو خریداری کردید،ممنون🙏
1399/1/12
داداش، عزیز، برادر، بزرگوار، لامصب، این تیونینگ های اختصاصی خودروبانک همه رندر تصویری هستند که با نرم افزارهای قوی طراحی درست شدن!!! یعنی هر سری که خودروبانک یه رندر میزاره یه سری‌ها میان میگن "لطفا بگید لوازم از کجا خریدین چقدر پول دادین" هر سری هم ما باید بیایم اینجا توضیح بدیم که این رندرها همش کامپیوتری‌اند و واقعی نیستند! اه !
1399/1/11
سلام به تمام زحمت کشان خودرو بانک لطفا یه درگ بین چانگان و ایکس۲۲ و جک اس۳ بزارید که بتونیم تست درگ این ۳ خودرو رو ببینیم
و یه تیونینگ رو چانگان بزنید
و لطفا لطفا یه درگ بینشون بزارید خیلی ها منتظر درگ بین این ۳ تا خودرو هستن
1399/1/11
بسترن b50f را هم تیونینگ کنید!
چون این ماشین از پلتفرم مزدا و موتور سری L مزدا استفاده میکنه ، میشه در تیونینگ مجازی موتور ۲.۳ لیتری مزدا از سری L که توربو هم هست را رویش نصب کرد!
1399/1/11
اگه میشه برای 206 هم همچین کاری رو بکنین
1399/1/11
از داتیس خودرو برای تیونینگ به این خوبی کمک گرفتید یا تنهایی انجام دادین؟!؟!
1399/1/12
نمای جانبی با حذف قطعات پلاستیکی گلگیرها خیلی بهتر شده
1399/1/12
در مورد کیفیت چیزی نمی تونم بگم ولی این ناشین هاچ بکه نه کراس اور
1399/1/12
یعنی چهار تا طراح با ایلوستریتور و فتوشاپ و حالا هرچی یه همچین طرح قشنگی درمیارن، بعد مهندسهای ایرانخودرو نمیتونند! زارت
1399/1/12
لطفا برای پراید 132 رو هم بزارید
1399/1/12
سلام لطفا تیون اختصاصی برای خودروی کوییک هم بذارید با تشکر از سایت خوب خودر بانک
دنبال کننده هرروز اخبار شما محمد حسین
1399/1/12
خب این الان طراحیه ینی میشه تو واقعیت درش اورد یا نه بالاخره؟؟ قیمت ها چجوریه؟؟؟
1399/1/14
با تشکر از دوستان خوش ذوق خودروبانک

لطفا byd f3 رو هم تیونینگ کنید با تشکر
1399/1/17
اچ سی کراس واقعا در ایران به خوبی حساب پس داده ،عالی عالی...
1402/7/10
ابتدای ورود اچسی کراس خیلی ازش بد میگفتن ..اما من با تحقیق جز اولین کسانی بودم که خریدم و به چندین نفر از همکارانم توصیه اکید به خریدش کردم ..طوری که پارکینک اداره ما به نمایشگاه اچسی کراس شبیه تر بود و هر همکاری میخرید بقیه همکارها تشویق میشدن و ثبت نام میکردن ..هم خودم و همه همکارها که خریدن طی این ۵ الی ۶ سال همه راضی هستن و همیشه من رو دعا میکنن که عملا مجبورشون کردم ماشین عوض کنن ..با ۴۵ میلیون و پوتصد صاحب یه ماشین اتومات و با آپشن مناسب شدن ...تا الان هم بجز روغن و بنزین باطری هیچ وسیلهای نخواسته .حتی جلوبندی بعد ۶ سال سالم سالم هست و بقیه همکارها هم تا الان تعمیر خاصی نداشتن
1399/10/9
پراید رو هم تیونینگ کنین ممنون
1399/11/12
این آقای افشین شعور جواب دادن نداره؟؟؟؟ فرهنگت کجاست مرد حسابی؟؟ شما وظیفت پاسخ دادن محترمانه و متمدنانه است و بس.. نمیتونی جمع کن کاسه کوزتو!!!!
1402/1/29
نه رینگ بالا تر از 16 تو شلگیر جا میشه و نه لاستیک فاق بالای 35 . چراغ ها رو عالی کار کردید و بدنه رو عالی تر . اما هنر شما در مه شکن جلو و طرح سپر محشره