موضوعات داغ

رنو همچنان از طراحی خودروی ریسینگ پوینت ناخشنود است

عکس مطلب اول
سیریل ابیتبول، مدیر تیم رنو، می‌گوید که تیمش هنوز با ’مرسدس صورتی’ ریسینگ پوینت کنار نیامده و گزینه اعتراض رسمی هنوز در میان انتخاب‌هایشان است. رونمایی ریسینگ پوینت از خودروی RP20 در تست‌های پیش فصل، جنجالی در میان اهالی فرمول یک راه انداخت. این خودرو بسیار شبیه به W10 تیم مرسدس است. در حالی که ریسینگ پوینت مصمم است که هیچ خط قرمزی در قوانین توسط آن‌ها رد نشده، رقبا بر این باورند که آن‌ها خودروی فصل پیش مرسدس را کپی کرده‌ و اصلا از این موضوع راضی نیستند.

نگرانی‌هایی نیز در مورد میزان ارتباط میان بعضی تیم‌ها نیز بوجود آمده است. مثل ریسینگ پوینت و مرسدس. تیم ریسینگ پوینت اکثر قطعات خود را از تیم مرسدس خریداری و بقیه آن‌ها را طراحی می‌کند. قطعاتی مانند گیربکس، سیستم فنربندی و پاوریونیت، همه از مرسدس خریداری می‌شوند. آن‌ها برای طراحی خودروی امسال تصمیم گرفتند تا از نمونه موفق سال گذشته استفاده کنند. منطقی هم به نظر می‌رسد که وقتی شما تمام قطعاتی که می‌توانید را از تیمی مثل مرسدس خریداری می‌کنید، طراحی خودروی خودتان را نیز بر اساس این قطعات انجام دهید. در این راستا، چه مرجعی بهتر از خودرویی که قهرمان شده است؟ اما سوال اصلی رقبا اینجاست که آیا این سطح از کپی کردن مجاز است؟

مقایسه RP20 ریسینگ پوینت و W10 مرسدس

مقایسه RP20 ریسینگ پوینت و W10 مرسدس

شایعاتی به گوش می‌رسید که تیم رنو قصد داشت تا در گرندپری استرالیا اعتراضی رسمی نسبت به این موضوع داشته باشد و ببیند تیم‌ها تا چه حد می‌توانند کپی کنند. لغو شدن این رویداد اما مانع از درگیر شدن ریسینگ پوینت در این پرونده شد و باید تا شروع اولین گرندپری فصل صبر کنیم. به نظر می‌رسد با وجود اینکه شروع رقابت‌ها برای چند ماهی به تاخیر افتاده است، رنو همچنان پیگیر این مسئله مانده و احتمالا آن‌ها شاکی اصلی این پرونده خواهند شد. ابیتبول در مصاحبه با Canal Plus فرانسه گفت:

" آن‌ها عکاس‌های خوبی دارند، می‌توان مطمئن بود. اما اگر بخواهیم منصف باشیم، من توجه کرده‌ام که خودشان صادقانه گفته‌اند که کپی کردند. فکر می‌کنم از زمان پیوستن من به فرمول یک، این اولین باری است که کسی واقعا به کپی کردن افتخار کرده است. مثل این است که شخصی آثار هنری را جعل کند و از کاری که انجام داده است بسیار راضی باشد. بله، ارزش اثر اصلی را ندارد، و یا افتخار کار کردن بر روی آن را...
نکته اصلی که باید بفهمیم این است که آیا بر اساس اطلاعات عمومی، امکان انجام چنین کار دقیق و کارامدی وجود دارد؟ بیش از این ادامه نمی‌دهم اما این مسئله‌ای است که ما از آن متعجبیم."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد