موضوعات داغ

رنو از سرمایه‌گذاری مشترکش در چین خارج شد و نیمی از سهامش را به دانگ‌فنگ فروخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رنو بالاخره پذیرفت بازار خودرو چین سودی برایش ندارد، چون این شرکت فرانسوی از سرمایه‌گذاری مشترک خودش با خودروساز چینی دانگ‌ فنگ خارج شد.
رنو اعلام کرد با فروش ۵۰٪ سهام خودش به دانگ‌ فنگ از سرمایه‌گذاری مشترک با این شرکت خارج شده است. رنو فروش ضعیف خودروهایش در چین را دلیل اصلی این اقدام عنوان کرده است.
رنو پس از سوزوکی دومین خودروساز بین‌المللی است که از یک اتحاد بزرگ در چین خارج می‌شود. طی همکاری رنو و دانگ‌ فنگ، فقط ۱۸۶۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۹ به فروش رسیدند که نتیجه آن خسارت ۲۱۲ میلیون دلاری برای شرکت‌ها بود. این اتحاد قرار بود سالانه ۱۱۰ هزار خودرو در چین به فروش برساند.
حالا دانگ‌ فنگ قصد دارد کارخانه‌های کنونی این اتحاد را ارتقا دهد. بنابراین در این کارخانه‌ها دیگر خودرویی با برند رنو تولید نخواهد شد. تاکنون مدل‌های قاجار، کولئوس، کپچر و سیتی K-ZE در این کارخانه‌ها تولید شده بودند.

رنو

رنو

البته رنو قصد ندارد بازار خودرو چین را کاملا ترک کند. این شرکت همچنان طی همکاری با بریلیانس برای ساخت یک خودرو تجاری سبک و جیانگ‌ لینگ برای ساخت یک خودرو الکتریکی در بازار خودرو چین حضور خواهد داشت.
با وجود جدایی رنو از اتحادش با دانگ‌ فنگ، این دو شرکت همچنان در زمینه خودروهای متصل و ساخت موتورهای نسل جدید با یکدیگر همکاری خواهند کرد. فرانسوا پراوست رئیس هیئت مدیره شعبه چین رنو در این باره گفته است:
ما فصل جدیدی از حضورمان را در چین آغاز خواهیم کرد. ما قصد داریم روی خودروهای الکتریکی و خودروهای تجاری سبک، دو بخشی که پایه اصلی حمل و نقل پاک در آینده هستند تمرکز کنیم و همچنان به همکاری خود با نیسان ادامه دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد