موضوعات داغ

کریستین هورنر: مخالفت فراری ناشی از ترس آن‌ها در مورد SF1000 است

عکس مطلب اول
بحث داغ این روزهای فرمول یک، سقف بودجه‌ای است که برای اولین در قالب قوانین مالی از فصل آینده اجرا خواهد شد. اما این قوانین مالی جدید قرار بود با تغییرات کلی قوانین طراحی و ... اجرا شود که به دلیل بحران فعلی اجرای آن بخش از قوانین به تعویق افتاده و این یعنی تیم‌ها برای فصل آینده از خودروهای امسال‌شان استفاده خواهند کرد. در این میان، ردبول حتی در تلاش است تا تغییر کلی قوانین را تا 2023 به تعویق بیاندازد. علاوه بر تیم‌های کوچک فرمول یک، فراری نیز با این تصمیم مخالف است. کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول، می‌گوید که این مخالفت فراری ناشی از ترس از رقابتی نبودن خودروی امسال‌شان است و دوست ندارند از این خودرو در دو فصل آینده استفاده کنند. وی در این باره گفت:

" من برای به تعویق انداختن اجرای قوانین جدید تا سال 2023 تلاش کرده‌ام. اما [فرض کنید] شما یک تیم باشید، مثلا فراری، آن‌ها می‌گویند که ’از نظر هزینه‌ها، آن را درک می‌کنیم، موافقیم اما شاید خودروی ما به اندازه کافی رقابتی نباشد، پس ما صفحه کاغذ جدیدی [برای طراحی] می‌خواهیم.’
و البته همه تیم‌ها از بالا تا پایین فکر می‌کنند که صفحه‌‌ای جدید از کاغذ رده‌بندی تیم‌ها را عوض می‌کند. واقعیت این است که چیزی را عوض نخواهد کرد، بلکه هزینه‌ زیادی نیز به فصل بعد اضافه می‌کند. تیم‌ها در این مورد بسیار متحد ظاهر شده‌ و روی آن تمرکز کرده‌اند؛ و منظور از تیم‌ها یعنی تیم‌های بزرگ، متوسط و کوچک."

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول

هورنر اینگونه ادامه داد:

" در واقع اتفاقی که افتاده این است که قسمت‌های زیادی از خودرو تغییر نمی‌یابند. احتمالا شصت درصد خودروی 2021 از همان خودروی 2020 است و اساسا یعنی فقط به روز رسانی‌های ایرودینامیکی داریم. فکر می‌کنم این تصمیم کاملا درست است، اگر فقط روی کاهش هزینه‌ها تمرکز دارید. و همانطور که ران دنیس عزیز اشاره کرده کرده است، اگر می‌خواهید هزینه‌ها را در این کار مدیریت کنید، چیزی را تغییر ندهید. او کاملا درست می‌گوید. دلیل مشکل جزئی که اجرای قوانین جدید در 2022 دارم این است که هیچ قطعه و قسمتی از خودروی 2021 به خودروی 2022 انتقال داده نمی‌شود. ما مجبور به ساخت خودروهایی برای تست تایر می‌شویم و این یک بار اضافی بر هزینه‌های 2021 است."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد