موضوعات داغ

سباستین فتل: تصمیم درست را بگیرید، حتی اگر به ضرر فراری باشد

عکس مطلب اول
فرمول یک در بحرانی بی سابقه قرار دارد و با برگزار نشدن هر گرندپری میلیون‌ها دلار پول در حال از دست رفتن برای این ورزش پر هزینه است، به همین دلیل سباستین فتل معتقد است که سران تیم‌ها باید بیشتر با یکدیگر در تعامل باشند تا در کنار هم بتوانند از تمامی اعضای این ورزش حمایت کنند. تا به امروز هفت مسابقه به صورت رسمی به تعویق افتاده‌اند و به نظر می‌رسد فرانسه این عدد را به هشت برساند. در این میان دو مسابقه استرالیا و موناکو کلا برگزار نخواهند شد. گرندپری هلند نیز بعد از تصمیم دیروز این کشور برای تعطیلی همه رقابت‌های ورزشی این کشور تا اول سپتامبر، به احتمال زیاد از لیست تعویقی‌ها به لغو شده‌ها نقل مکان می‌کند.

مدیران فرمول یک در تلاشند تا ضرر مالی ناشی از این بحران را به حداقل برسانند. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا از شاسی طراحی شده امسال توسط تیم‌ها، در فصل بعد نیز استفاده کنند تا هزینه اضافی برای یک طراحی نو از دوش همه برداشته شود. فرمول یک در نظر دارد تا توسعه بسیاری از قطعات خودروی امسال را ممنوع کند و این مسئله به نظر کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول، تا 60 درصد قطعات خودرو را در بر می‌گیرد. به علاوه سقف بودجه نیز از فصل آینده اعمال خواهد شد تا تیم‌های کوچک‌تر بتوانند خود را نزدیک‌تر کنند. فتل در این باره چنین می‌گوید:

" در مورد قوانین جدید و ایده نزدیک‌تر کردن تیم‌ها، اگر وضعیت خاص فعلی باعث کمک به نزدیک‌تر شدن [تیم‌های] این ورزش بشود تا بتوانیم مسابقات و ورزش بهتری داشته باشیم، آن وقت به نظر من این مورد نیمه پر لیوان خواهد بود. فکر می‌کنم زمانی قادر به قضاوت باشیم که تعدادی تصمیم مشخص در این باره داشته‌ باشیم و بعد ببینیم که آن‌ها چگونه در زندگی واقعی جواب می‌دهند. اما قطعا این وضعیت حضور برخی تیم‌های کوچک‌تر در این ورزش را به خطر انداخته است و این مسئله بسیار جدی است. پس فکر می‌کنم به عنوان خانواده فرمول یک باید از یکدیگر مراقبت کنیم. فکر می‌کنم به تعویق انداختن اجرای قوانین جدید به سال 2022 و صبحت در مورد [اجرای] قسمتی از آن در 2021 و چگونگی آن، رویکرد درستی است. به تعویق انداختن قسمتی از آن قطعا درست است. چه برای فراری بدتر باشد چه بهتر، علاقه طبیعی به چیزی است که برای این ورزش درست باشد. و فکر می‌کنم این تصمیم صحیحی برای فرمول یک است. همچنین به نظرم این موضوع مهم‌ترین هدف فراری نیز هست."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد