موضوعات داغ

گزیده اخبار فرمول یک؛ 24 اردیبهشت 1399

عکس مطلب اول
مطبوعات آلمانی Auto Bild و Auto Motor und Sport تقریبا 12 ساعت قبل از اعلام رسمی جدایی فتل از فراری، این خبر را به اطلاع عموم رساندند. اکنون طبق گزارشات به دست آمده، متوجه شده‌ایم که خود سباستین فتل این اطلاعات را به این دو خبرگزاری آلمانی داده بوده است و این افشا باعث شد تا فراری مجبور به اعلام رسمی آن در کمترین زمان ممکن شود. یک منبع آگاه ایتالیایی در خبرگزاری دیلی میل می‌گوید:
" او حس کرد قربانی بررسی‌های داخلی [فراری] شده است و تصمیم گرفت که خود را در لیست مازاد فراری بداند، آن هم وقتی چارلز لکلرک موناکویی مرد اول بی چون و چرای گاراژ اسکودریاست. آن‌ها دیگر اعتقادی به فتل نداشتند. طبق گزارشات، مذاکرات حتی به مرحله صحبت بر سر مسائل مالی نرسیده و قبل از آن خاتمه یافته است. دوشنبه شب و بعد از این توقف در روند مذاکره، فتل تصمیم به افشای این اطلاعات می‌گیرد تا فراری را مجبور به دادن بیانیه‌ای رسمی در روز سه‌شنبه کند."
رالف باخ در Auto Bild نوشته است که جدا شدن فتل از فراری به دلیل فرهنگ حاکم بر فراری است که بیشتر به نفع لکلرک می‌باشد.
" مرد آلمانی معتقد است که سیاست داخلی فراری بیش از اندازه در برخورد با او بیرحمانه است. او چندین بار توافقاتی که با لکلرک در فصل 2019 داشت را زیر پا گذاشت و بدین ترتیب راننده موناکویی به عنوان آینده فراری در نظر گرفته شد و از حمایت بی قید و شرط فراری بهره می‌برد."
فتل در بیانیه منتشر شده توسط فراری گفته است که ارزیابی مجدد اولویت‌هایش منجر به گرفتن چنین تصمیمی شده است و کمی طول خواهد کشید تا مشخص کند که چه چیزی در آینده برای او مهم‌تر خواهد بود. این چند خط از صحبت‌های فتل به شایعات خداحافظی او از این ورزش دامن زده است. میکا سالو، راننده سابق فرمول یک، در این باره می‌گوید:
" کلیت جوهره فصل گذشته سباستین فتل این احساس را [به آدم] می‌دهد که او نمی‌خواست آنجا باشد."
کریستین دنر نیز اینگونه نظر داده است:
" او به دلیل بحران کرونا قادر به این بوده است که هر روز زندگی در خانه را تجربه کند و مسئله این است که شاید سباستین دوست دارد وقت بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند."
پدرو دلاروسا نیز می‌گوید:
" او دیگر در حال صحبت در مورد قهرمانی و بردن مسابقات نیست، بلکه در مورد چیزی که به صلاح آینده‌اش است حرف می‌زند، که احتمالا بسیار با مسابقه دادن فاصله دارد. کلمات او مثل خداحافظی است. اگر فتل می‌خواهد ادامه دهد باید با مرسدس باشد."
رالف شوماخر معتقد است که این تصمیم به دلیل دعواها و مشاجره‌های پشت پرده است. او می‌گوید:
" مشاجره‌های بیشتری در پشت پرده بود. اگر راننده‌ای احساس کند که دیگر راحت نیست یا حمایت نمی‌شود، باید برود. البته که این احتمال وجود دارد که او دیگر ادامه ندهد، اما من مطمئنم که او گزینه‌های دیگری را نیز در نظر گرفته است. او مدیر برنامه‌ای ندارد، اما اگر به او توصیه شده است که بدون داشتن گزینه‌های دیگر این تصمیم را بگیرد، خیلی بد راهنمایی شده."
رئیس سابق فرمول یک، برنی اکلستون، نیز در این باره نظر داده است:
" من نمی‌دانم که او مایل به پیوستن به تیمی در میانه جدول است تا با تلاش آن تیم را بسازند یا خیر. دلایل زیادی نمی‌بینم که چرا او باید به مرسدس برود. او برای تیمی که در حال پیشرفت است، بردی مطلق به حساب می‌آید و برای او نیز خوب است که کار متفاوتی انجام دهد، مثل زمانی که این کار را با ردبول شروع کرد."
هلموت مارکو شایعات بازگشت فتل به ردبول، تیمی که با آن چهار عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد، را رد کرده است:
" اکنون فتل باید در کمال آرامش دوباره به همه چیز فکر کند. او به دنیای مسابقه دادن باز خواهد گشت، اگر پیشنهادی داشته باشد که از لحاظ ورزشی جذاب باشد. متاسفانه ما در ردبول برای چنین پیشنهادی آماده نیستیم. ما یک استعداد در حد قهرمان جهان داریم، مکس ورشتپن. و همچنین راننده‌ای جوان از آکادمی خودمان، الکس آلبون، که در حال پیشرفت و بهتر شدن است. منظورم این است که ما در ردبول دو راننده در بالاترین سطح نمی‌خواهیم. و نمی‌خواهیم از لحاظ مالی چنین هزینه‌ای بکنیم. توان چنین هزینه‌ای را نیز نداریم. مبلغی که فراری به او پیشنهاد داد و عدد قرارداد آلبون مایل‌ها با بکدیگر فاصله دارند. ما نمی‌توانیم از پس هزینه‌های دو ستاره برآییم و این کار را نخواهیم کرد."

ژان تاد، رئیس FIA

ژان تاد، رئیس FIA

ژان تاد، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، در مصاحبه‌ای با سایت RaceFans تایید کرده است که او در حال برنامه ریزی برای ترک سمتش در راس این فدراسیون در سال آینده است، اما شاید به دلیل شرایط بی‌سابقه فعلی این تصمیم را یک سال به تعویق بیاندازد. وی گفته است:
" من در سه دوره وظایف خودم را انجام داده‌ام که مقدار بسیار زیادی از وقت، انرژی و تعهد من را گرفته‌ است. صادقانه بگویم، این (تمدید) چیزی نیست که برای آن برنامه‌ریزی کرده باشم اما باید اعتراف کنم که برای بیماری کووید-19 نیز برنامه‌‌ای نداشتم. تا به امروز نمی‌توانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم اما دوره فعلی کاری من در تاریخ 21 دسامبر به پایان می‌رسد."

توتو ولف و سباستین فتل

توتو ولف و سباستین فتل

توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس، بر آتش شایعات در مورد آینده فتل بنزین ریخته است و با بیان اینکه مرسدس نمی‌تواند در دسترس بودن فتل را در نظر نگیرد، شاخه جدیدی از این دست شایعات را بوجود آورده است. وی گفت:
" سباستین راننده بزرگ، شخصیت شاخص و ارزشمندی برای هر تیم فرمول یکی است. وقتی به آینده نگاه می‌کنیم، اولویت اول وفاداری ما، رانندگان فعلی مرسدس هستند. اما طبیعتا ما باید این تغییر در وضعیت [فتل] را در نظر بگیریم."

به نقل از مجله فوربس، یکی از وزرای دولت انگلیس اعلام کرده است که دولت در حال کار بر روی پیشنهاد قرنطینه شخصی کارکنان فرمول یک برای 5 روز و دادن چندین تست است. این خبر در پی اطلاعیه دولت انگلیس مبنی بر قرنطینه 14 روزه مسافران به این کشور اعلام شده است.

مکس ورشتپن، دنیل ریکاردو و دیوید کولثارد

مکس ورشتپن، دنیل ریکاردو و دیوید کولثارد

مکس ورشتپن در گفت و گویی اینستاگرامی با دیوید کولثارد گفته است که او قصد تصاحب صندلی خالی شده سباستین فتل در فراری را ندارد و فکر می‌کند که شانس کارلوس ساینز نسبت به دنیل ریکاردو در این مورد بیشتر است. وی اینگونه در این مورد صحبت کرد:
" این شایعه کمی پخش شد، آیا او به فراری خواهد رفت یا خیر، امروز این شایعه تمام می‌شود، او نخواهد رفت. حدس می‌زنم به زودی متوجه خواهیم شد که فرد جایگزین چه کسی خواهد بود. می‌توانم بگویم که قطعا من نیستم. من در ردبول هستم. سوالاتی در خصوص رفتنم به فراری دیدم اما اینکار را نمی‌کنم. شخص دیگری شانس راندن برای فراری را خواهد داشت، و البته تیم بزرگی است، و مطمئنم آن‌ها در مورد راننده بعدی خود به درستی تصمیم خواهند گرفت. بگذارید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. فکر نمی‌کنم اسمی ایتالیایی گونه باشد. در نهایت این فقط یک حدس است. باید برای آن صبر کنیم."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد