موضوعات داغ

وزیر اقتصاد فرانسه: شرکت خودروسازی رنو ممکن است نابود شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شیوع ویروس کرونا صنعت خودروسازی را در تمامی نقاط جهان شدیدا به چالش کشیده است. تعطیل شدن خطوط تولید از یک طرف و کسادی بالای بازار فروش نیز از طرف دیگر این صنعت را تحت تاثیر فراوان قرار داده است. شرایط به نحوی پیش رفته که وزیر مالی فرانسه درباره احتمال حذف شرکت خودروسازی رنو هشدار داده است.
به نقل از ایرنا، رنو و نیسان در دو دهه گذشته با یکدیگر همکاری فوق العاده ای داشته و قرار است که به زودی استراتژی جدیدی نیز برای همکاری خود ارائه دهند.
البته شرایط بازار جهانی در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار ملتهب است و همین موضوع سبب شده که وزیر مالی فرانسه دریافت وام 5 میلیارد یوریی برای کمک به رنو را مطرح کرده و در خصوص آینده این شرکت هشدار دهد.
وضعیت در خصوص شریک ژاپنی رنو یعنی نیسان نیز چندان مساعد نیست و شایعاتی به گوش می رسد که بر اساس آن ها ممکن است 20 هزار نفر شاغل در نیسان شغل خود را از دست دهند. این افراد تنها در ژاپن مشغول به کار نبوده و این تعدیل نیرو شامل نیروهای کاری این شرکت به ویژه در اروپا و کشورهای در حال توسعه نیز می شود.
البته تعداد افرادی که نیسان قصد تعدیل آن ها را دارد هنوز به طور رسمی تایید نشده و مسئولان این شرکت نیز از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده اند.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/4
نه این خبر صحت نداره من چند سال پیش تو پدال خوندم رنو پر فروش ترین ماشین دنیاست
1399/3/4
خبر خوبی بود شرکت اسباب بازی سازی رنو ور شکست خواهد شد . از چند سال دیگه شاهد ال لگن و وانت ال لگن و ساندرو آشغال در خیابون نیستیم
1399/3/4
فعلا که نیسان زودتر داره نابود میشه قبل از اونم داتسون از بین رفت میتسوبشی که حال و روزش چندان تعریفی نداره ولی رنو همیشه ثابت کرده در شرایط سخت تونسته بحرانهارو پشت سر بزار ایشالاه ایندفعه میتونه
1399/3/4
مطمئناً نیسان نابود خواهد شد اما رنو هرگز
1399/3/4
اگر رنو ورشکست بشه به خاطر نیسانه نیسان تو این سالها مثل زالو خون رنو مکید تمام هزینه های نیسان بر روی دوش رنو بود جدا از دسیسه ها و توطئه ها علیه رنو و مدیر عاملش نه موتور درست و حسابی میتونست بسازه نه وضعیت مالی خوبی داشت هزینه های بخش الکتریکیها هم که بماند هزینه های فرمول 1 و ..... که جدا از اینها خلاصه اینکه این ژاپنیا و به خصوص نیسان بسیار نحس و شوم هستن اونقدر نحس که با هر شرکتی شراکت کنن اون شرکت تو باتلاق خودشون غرق میکنن امیدوارم روزی برسه که رنو از شر این مصیبت و لکه ننگی به نام نیسان رها بشه . ( خودرو بانک لطفا کامنت تایید کن )
1399/3/5
خدا رو شکر
1399/3/5
فرانسه از اولش نباید وارد خودرو سازی میشد همون عطر و ادکلن برای فرانسه خوب بود
1399/3/5
عاقبت شرکتی که بلد نیست یه ماشین درست بسازه همین میشه
1399/3/6
با اسم من کامنت نزار اسگل من طرفدار ماشینای فرانسوی هستم در ضمن اون شرکتی که بلد نیست ماشین بسازه نیسانه که همیشه آویزونه این و اونه ایشالاه رنو این بحرانم پشت سر میزاره و روسیاهی به زغال میمونه ولی خدارو شکر نیسان داره به فنا میره همین دیروز خبر تعدیل چند هزار کارمندش آمد بیرون خخخخخخ
1399/3/5
فرانسه = چین