موضوعات داغ

مشکلات تیم رنو و ماندن در فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
تا چند وقت پیش صحبت از کناره‌گیری تیم رنو از مسابقات فرمول یک بود در حالیکه اکنون با وجود قانون سقف بودجه جدید، مدیر تیم رنو بسیار امیدوار به بقاء این تیم در مسابقات فرمول یک است.

از زمان اولین حضور تیم رنو در مسابقات فرمول یک بیش از ۴۳ سال می‌گذرد. در طی همه این سالها رنو مشکلاتی داشته است و گاهی مسابقات را ترک کرده است. اما در اکثر این سالها به عنوان تامین کننده موتور موقعیت خود را نگه داشته است.

در فصل ۲۰۲۱ رنو تنها تیمی خواهد بود که از واحد تولید قدرت ساخت رنو استفاده میکند و دیگر تیمی از مجموعه آنها به عنوان تامین کننده موتور استفاده نخواهد کرد. آخرین امید آنها تیم مکلارن بود که اعلام کرده است در فصل ۲۰۲۱ از موتور مرسدس استفاده خواهد کرد. در همین رابطه گمانه‌زنی هایی در رابطه با اعلام کناره‌گیری تیم رنو از مسابقات فرمول یک وجود دارد.

مدیر تیم رنو، سیریل ابیتبول، در مصاحبه اخیر خود گفت:

"ما از دهه ۷۰ در فرمول یک بوده ایم. فکر میکنم بهتر است به ریشه خود در این ورزش و به جاییکه آنرا شروع کرده ایم افتخار کنیم، نه تنها به خاطر سالهای طولانی فعالیت مان بلکه به خاطر دستاوردها و خاطراتی که برای طرفداران این ورزش بزرگ ساخته ایم. موردی که قابل جدا شدن از برند ما نیست. روایاتی که برای مشتریان امروز و فردای ما شنیدنی خواهد بود.
"موتور اسپرت خارج از بحث ورزشی آن از ارزش بالایی در بخش تبلیغات رنو برخوردار است. اینجا هسته اصلی فناوری در صنعت خودرو است. اینجا مسابقات با روح و روان تماشاگران پیوند خورده است و همین پیوند باعث شده تا رنو برای دهه ها در این صنعت به فعالیت ادامه دهد".

با در نظر گرفتن احتمال اتخاذ هر نوع تصمیمی در مورد آینده تیم رنو، ابیتبول از قانون محدودیت بودجه استقبال کرده و از کاهش سقف بودجه در سال ۲۰۲۱ از ۱۷۵ میلیون دلار به ۱۴۵ میلیون دلار ابراز خوشحالی کرده است. مدیر تیم رنو در ادامه افزود این رقم بسیار نزدیک به رقمی است که تیم ما در محدوده آن فعالیت کرده است. این اتفاق یک الگوی تجاری مناسب برای ما است.

"اگر شرایط جدیدی ایجاد شده به حدی جذابیت داشته باشد تا تولید کنندگان تازه ایی را به این ورزش بکشاند، می‌توانیم امیدوار به فردایی بهتر در فرمول یک باشیم. بالاخره توانستیم رقابت دیوانه وار در توسعه موتورها را متوقف کنیم و این می‌تواند روزنه امیدی برای سایر تیم ها ایجاد کند".

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/5
تو فرمول یک رقابت بین چند تا تیم مثل فراری ، بنز ، آلفارومئو ، ردبول و ..... هست و رنو فقط هست که باشه چون تا حالا برنده نشده تو پنجاه سال پیش هم که بیشترین قهرمانی فرمول یک رو لوتوس داشته . حالا هم که رنو داره ورشکسته میشه و مجبور شده بعضی از مدل هاش رو از خط تولید خارج کنه . اگه رنو نیسان رو نداشت که دیگه کارش تموم بود چون یه موتور برای ماشین هاش نمیتونه بسازه . اینو گفتم تا بعضیا بدونن رنو هیچی نیست .
1399/3/6
وجدان ژاپن من موندم تو جنستو از کجا میگیری ، پسر خوب همه میدونن اگه سال 98 رنو به داد نیسان نرسیده بود الان نیسانی وجود نداشت که توی اُسگل بیای برای ما نیسان نیسان کنی ، نیسان هر چی داره صدقه سر رنو داره همین الان اگه رنو اون 47 درصد سهمشو بکشه بیرون نیسان با خاک یکسان میشه ، رنو اگه الان به این روز افتاده به خاطر شرایط بد اقتصادی و این ویروس کرونا هست که گریبان گیر همه شرکتهای دنیا شده و فقط هم مختص رنو نیست بلکه خیلی از شرکتها مثل تسلا و جنرال موتورز و حتی خود همون نیسان آشغالم به این روز افتاده ولی نیسان تو شرایط عادی هم هیچ پخی نبود و داشت به فنا میرفت که رنو آمد از خاک بلندش کرد مطمئن باش غول خودروسازی رنو به این حرفا ورشکست نخواهد شد شاید یه چند سالی به خاطر کاهش هزینه ها از فرمول 1 بیاد بیرون و یا تولید یه چند مدل از محصولاتشو موقتا متوقف کنه اما مطمئن باش دوباره پرقدرت به فرمول 1 و سایر برنامه هاش بر میگرده در ضمن رنو اینقدر شرکت معتبر و نماد ملی فرانسه هست که دولت فرانسه حتما به این شرکت کمک خواهد کرد و نخواهد گذاشت ورشکست بشه اما نیسان اینقدر بی اعتبار و آشغالساز هست که خود دولت ژاپن حاضر نیست بهش کمک کنه و نابود شدنش را به بودنش ترجیح میده ( خودرو بانک لطفا تایید کن )
1399/3/8
اقای محترم چرا وقتی نمیدونی الکی اظهار نظر می کنی؟ رنو ۲ بار قهرمان تیمی و ۲ بار قهرمان راننده داره. علاوه بر اون ۳۵ بار برنده مسابقه شده.
1399/3/6
مطمئنا نیسان برای تیم فرمول 1 رنو یه کاری میکنه همانطور که قبلا برای تیمهای مرسدس بنز و ردبول و مک لارن موتور ساخت و باعث قهرمانی چند فصل تیمهای بنز و ردبول و مک لارن شد چون همانطور که میدونید نیسان 99 درصد سهام رنو را در اختیار دارد و به واسطه برای مرسدس بنزهای کلاس A موتور میسازه نیسان خودش 29 بار مقام قهرمانی در فرمول 1 داره
1399/3/7
احمد خوشحال شدم که کم آوردی و مجبور به انجام این کارا شدی
1399/3/8
اقای محترم چرا وقتی نمیدونی الکی اظهار نظر می کنی؟ نیسان هیچوقت تو فرمول ۱ نبوده و برای هیچ تیمی موتور نساخته.