موضوعات داغ

چگونه می‌توان سامانه‌های کمک به راننده خودروهای تسلا را فریب داد! + فیلم

عکس مطلب اول
سامانه‌های کمک به رانندگان در بسیاری از وسایل نقلیه امروزی، سایر اتومبیل‌ها را در نقاط کور خودرو رصد می‌کنند، سرعت کروز کنترل خودرو را با دنیای اطراف خودرو تطبیق می‌دهند، ترمزها را به‌صورت خودکار فعال می‌کنند و حتی فرمان خودرو را نیز می‌چرخانند و خودرو را در بین خطوط نگه می‌دارند. باوجود همه این‌ها، یک فیلم جدید در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه می‌توان به کمک یک تکه نوارچسب سیاه‌رنگ سامانه‌های ظاهراً پیشرفته خودرو تسلا مدل S را به طرز ساده‌ای فریب داد.
در این فیلم کوتاه مشاهده می‌شود که چگونه کارشناسان مرکز تحقیقات پیشرفته شرکت McAfee یک تکه نوارچسب سیاه‌رنگ را بر روی قسمت میانی عدد 3 در تابلوی حداکثر سرعت 35 مایل بر ساعت چسباندند و این باعث شد تا سامانه‌های پیشرفته خودرو تسلا مدل S فریب خورده و عدد 35 را 85 بخوانند و درنتیجه خودرو برای دستیابی به سرعت 85 مایل بر ساعت شتاب‌گیری کند. این در حالی است که هنوز همان تابلو توسط رانندگان 35 مایل بر ساعت خوانده می‌شود و تغییرات تابلو شدید نیست.

فریب سیستم کمکی تسلا

فریب سیستم کمکی تسلا

البته خودرو تسلا مدل S که در این آزمایش از آن استفاده شد دارای سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی و به‌روز نشده است و این آزمایش در شرایط خاصی انجام شده است. با این روش می‌توان خودروهای تسلا مدل S و X تولید شده از سپتامبر 2014 تا اکتبر 2016 را فریب داد و این هم به دلیل نصب نمونه خاصی از دوربین روبه‌جلو شرکت Mobileye در این خودروها است که بانام EyeQ3 شناخته می‌شود. شرکت Mobileye تا قبل از تصادف‌های مرگبار خودروهای تسلا در سال 2016 یکی از تأمین‌کنندگان اصلی تجهیزات سامانه‌های کمک به رانندگان شرکت تسلا بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد