موضوعات داغ

صفر تا صد ثبت نام در شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو: از لیست قیمت تا سایت ثبت نام

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، فروش خودرو با قیمت مصوب از سوی ایران خودرو اعلام شد. پس از آن‌که قیمت محصولات ایران خودرو توسط شورای رقابت اعلام شد، این شرکت در شرایط فروش فوق‌العاده خود چهار محصول رانا، پژو 206 تیپ 2، پژو پارس LX و پژو 405 SLX را به مشتریان عرضه کرد. از نکات جالب توجه دور جدید ثبت نام ایران خودرو، محدود بودن ثبت نام به مصرف‌کنندگان شخصی و لزوم استفاده از رایانه‌های خانگی بود. یعنی ثبت نام آنلاین ایران خودرو صرفا توسط اشخاص و در خانه انجام خواهد گرفت و نمایندگی‌ها در این فرآیند دخالتی ندارند.
اما فرآیند خرید خودرو در این ثبت نام چگونه است؟ با توجه به آن‌که ثبت نام آنلاین ایران خودرو از چهارشنبه آغاز شده و تا 14 ام خرداد ادامه دارد، بهتر است تا در این مورد اقدام به شفاف‌سازی کنیم و تصویری روشن از مراحل ثبت نام به مخاطبینی ارائه کنیم که قصد شرکت در ثبت نام ایران خودرو را دارند. توجه به این نکته ضروری است که شرط پرداخت 50 درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی امروز حذف شده و انتظار می‌رود افراد بیشتری در شرایط فروش خودرو با قرعه کشی شرکت کنند.

ایران خودرو

ایران خودرو

در ابتدا لازم است که متقاضیان خرید خودرو با مراجعه به وب‌سایت esale.ikco.ir، نسبت به تعیین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند. در حقیقت متقاضیان شرکت در ثبت نام آنلاین ایران خودرو، باید ابتدا در سایت این خودروساز عضو شوند تا بتوانند در ادامه مراحل ثبت نام را تا نهایی شدن پیگیری کنند. متقاضیان باید توجه کنند که ظرفیت در نظر گرفته شده برای شرایط فروش خودرو با قیمت مصوب، 25 هزار دستگاه است که از این تعداد 15 هزار دستگاه به ایران خودرو اختصاص یافته است. در جدول زیر می‌توانید قیمت محصولات ایران خودرو را که در این شرایط عرضه شده‌اند، مشاهده کنید:

خودرورنگقیمت
پژو پارس Tu5سفید، نقره‌ ای، خاکستری79 میلیون و 709 هزار تومان
پژو 206 تیپ 2سفید، مشکی، خاکستری، نقره ای71 میلیون و 645 هزار تومان
پژو 405 اس ال ایکسسفید، خاکستری متال68 میلیون و 395 هزار تومن
رانامشکی، نقره ای، خاکستری، سفید75 میلیون و 47 هزار تومان
یکی از نکات مهم در مورد ثبت نام آنلاین ایران خودرو، لزوم تایید هویت متقاضیان در سامانه امتا (متعلق به مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت) است. در این قسمت اطلاعات شخصی و سوابق مشتریان مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال متقاضیان نباید پلاک جاری و نصب شده داشته باشند، حداقل سن برای شرکت در شرایط خرید خودرو 18 سال است، خریدار خودرو امکان فروش خودرو به صورت وکالتی را ندارد و سند خودرو تا یکسال در رهن خودروساز باقی خواهد ماند.
یکی دیگر از نکات مهم شرایط فروش خودرو با روش قرعه کشی، به خدمات آن مربوط می‌شود. چنان‌چه خریدار حداکثر سه ماه پس از تحویل خودرو برای استفاده از گارانتی و انجام سرویس‌های دوره‌ای به نمایندگی‌ها مراجعه نکند، خریدار در حکم محتکر قلمداد شده و خودرو ثبت نام شده از او سلب خواهد شد.

ایران خودرو

ایران خودرو

لازم است تا مشتریان در فرآیند ثبت نام آنلاین ایران خودرو دقت لازم را به خرج دهند، چرا که مسئولیت وارد کردن تمامی اطلاعات شخصی نظیر شماره حساب، شماره ملی و شماره تلفن همراه بر عهده آنان است و اگر این اطلاعات اشتباه باشند، فرآیند ثبت نام به درستی انجام نخواهد پذیرفت و در ادامه قرارداد لغو می‌گردد.
با توجه به مهلت یک هفته‌ای برای شرکت در شرایط فروش خودرو با قرعه‌کشی، نیازی نیست تا متقاضیان عجله کنند چرا که زمان ثبت نام هیچ تاثیری بر برنده شدن یا نشدن در قرعه کشی خودرو نخواهد داشت. موعد تحویل خودروها در ابتدا 90 روز کاری از زمان ارائه و تایید نهایی چک‌ها اعلام شده بود اما اکنون که خودروسازان اجازه دریافت هیچ‌گونه وجهی برای خرید خودرو را ندارند، احتمالا مدت زمان تحویل خودرو از زمان اعلام نتایج قرعه کشی و پرداخت وجه از سوی خریدار تعیین خواهد شد. بنابراین باید دقت کنید که حتی در صورت موفق شدن در قرعه کشی نباید انتظار تحویل خودرو را زودتر از پائیز داشته باشید.

ایران خودرو

ایران خودرو

همچنین با توجه به تغییرات لحظه آخر که مربوط به عدم دریافت وجه برای شرکت در ثبت نام آنلاین ایران خودرو می‌شود، این شرکت اعلام کرد فرآیند خرید خودرو توسط متقاضیان با اندکی تاخیر آغاز خواهد شد چرا که اکنون نیازی به پرداخت وجه توسط متقاضیان وجود ندارد. با این حساب بهتر است تا مصرف‌کنندگان عجله‌ای برای خرید خودرو از طریق قرعه کشی نداشته باشند و پس از جستجوهای مختلف و کسب آگاهی لازم، نسبت به شرکت در ثبت نام آنلاین ایران خودرو شرکت نمایند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/8
آره ارواح عمتون. رفتم‌ سایت ثبت نام کنم میگه: "ثبت نام موقتا از دسترس خارج شده است"
آخه تا کی ایران خودرو و سایپا میخوان مردم رو برای خرید خودروهای از رده خارج بازی بدن؟ واقعا تا کی؟