موضوعات داغ

مرکز کنترل بیماری: در بحران کووید ۱۹ خودروهای شخصی بهتر از وسایل نقلیه عمومی هستند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همه می‌دانیم که در حال سپری کردن وضعیت متفاوت و دشواری طی بحران جهانی کرونا هستیم. بین این تعطیلی‌های گسترده که امیدواریم هرچه زودتر به پایان برسند، مردم حین انتظار برای ساخت واکسن این بیماری شروع به رفت و آمد بیشتری می‌کنند. قطعا شرایط دشواری پیش رو داریم. چیزی که ما بیش از همه به آن اهمیت می‌دهیم، این است که چنین وضعیتی برای خودروها و رانندگی چه معنایی دارد.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها توصیه‌های جدیدی برای مقابله با بیماری همه‌گیر ارائه کرده، از جمله توصیه‌های جدید برای افرادی که در ادارات کار می‌کنند. برخی از آن‌ها کاملا مشخص هستند و می توان آن‌ها را به راحتی پیاده‌سازی کرد، مانند پوشیدن ماسک و برگزاری جلسات کوچک و صرف ناهار در خارج از محل کار. اما اجرای بقیه این توصیه‌ها اگر غیر ممکن نباشد، دشوار خواهد بود. مثلا اینکه حفظ فاصله اجتماعی حداقل ۲ متری در یک آسانسور چگونه امکان‌پذیر است؟
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری توصیه‌های خود را به شکلی تنظیم کرده تا قابل اجرا باشند، و برای کسانی که تنها یا همراه با اعضای خانواده در یک خودرو حضور دارند مشکلی ایجاد نکند. همچنین به شاغلان گفته می‌شود که هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راهنمایی‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری درباره نحوه محافظت از خود توجه کنند.
همچنین تغییراتی در میزان مسئولیت کارفرما در قبال کارمندانش به وجود آمده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می‌گوید این کارفرمایان مسئول ارائه یک محیط کار ایمن و سالم هستند. اما این کارکنان چطور به شکلی ایمن از خانه به محل کار و از محل کار به خانه بروند؟ این موضوع تا قبل از بحران کرونا در حیطه کاری کارفرما نبود، اما حالا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری به دنبال روش‌هایی است تا همه کارکنان را ایمن نگه دارد. به طور خلاصه، در این روش اولویت با استفاده از خودروهای شخصی است.

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری روش‌هایی به کارکنانی پیشنهاد داده که معمولا از وسایل نقلیه عمومی یا سواری اشتراکی استفاده می‌کنند تا از ارتباط نزدیک آن‌ها با سایر افراد جلوگیری شود. این یعنی کارفرمایان باید هزینه‌های پارک افرادی که از خودروهای خود استفاده می‌کنند را پرداخت کنند. اما حتی اگر همه کارکنان خودرو شخصی داشته باشند، در برخی مناطق، زیرساخت محلی برای این نوع رفت و آمد وجود ندارد. برای مثال، شهر نیویورک فضای پارکینگ کافی برای هر کسی که در آنجا کار می‌کند را ندارد. یکی از روش‌ها این است که کارفرمایان هزینه استفاده کارکنان از وسایل نقلیه مثل تاکسی یا سواری اشتراکی را بپردازند، اما همچنین رانندگان اوبر و لیفت باید به غریبه‌ها اجازه دهند وارد خودرو آن‌ها شوند که این قضیه در دوران کنونی نسبت به چهار ماه پیش چالش بزرگ‌تری است.
تغییرات احتمالی در محل کار
برخی از پیشنهادهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری درباره روش‌های حمل و نقل مثل شیفت‌های کاری نامنظم در زندگی کاری امروزی قابل اجرا هستند. این به معنای کاهش افراد حاضر در اداره، امکان استفاده کارکنان از وسایل نقلیه عمومی در ساعات خلوت‌تر و به حداقل رساندن ارتباط احتمالی بین افراد است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری همچنین به کارکنان توصیه می‌کند پس از بازگشت از محل کار هرچه سریع‌تر دست‌های خود را بشویند.
به عقیده مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، استفاده از خودروهای شخصی روش مناسبی برای حفظ فاصله اجتماعی از دیگران در خارج از محیط کار است. این مرکز به رستوران‌ها هم توصیه کرده که از مشتریان بخواهند حین انتظار برای دریافت غذا در خودرو منتظر بمانند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد