موضوعات داغ

تسلا مدل 3، پرفروش ترین خودرو در انگلستان و کالیفرنیا!

عکس مطلب اول
داده های فروش خودرو در کشور انگلستان مربوط به ماه آوریل و یا آمار فروش 3 ماهه نخست سال در ایالت کالیفرنیا، نشان از یکه تازی تسلا مدل 3 در زمینه فروش دارد و به نظر می رسد که بعد از سال ها تلاش و پیشرفت های چشمگیر در زمینه توسعه و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی، بلاخره اعتماد عمومی به گروه خودویی جلب شده و روز به روز شاهد افزایش فروش آنان در بازارهای جهانی هستیم.
بازار خودروی انگلستان همانند سایر بازارهای جهانی، تحت تاثیر ویروس کرونا با کاهش فروش چشمگیری همراه شده است، ولی با این حال بازار کرونا زده انگلستان برندگانی هم داشت که در این خصوص می توانیم به دو خودروی کاملا الکتریکی تسلا مدل 3 و همچنین خودروی جگوار I-Pace اشاره کنیم که برتری فروش را در ماه آوریل به نام خود ثبت کردند.
طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلستان، ثبت نام خودروی جدید در ماه آوریل به تنها 4321 دستگاه می رسد که نشان از کاهش 97.3 درصدی و ریزش 156 هزار و 743 موردی تقاضا دارد که بدترین ماه فروش از سال 1946 میلادی تا به امروز در کشور انگلستان است. جالب توجه است که بخش قابل توجهی از این آمار فروش به تعداد 3090 دستگاه مربوط به سفارش ناوگان های مختلف بوده و تنها 871 دستگاه خودرو سهم خرید مشتریان خصوصی بوده است.
حال باتوجه به لیستی که از میزان فروش خودرو در ماه آوریل منتشر شده است، می توانیم شاهد یکه تازی تسلا مدل 3 با آمار فروش 658 دستگاهی در جایگاه نخست باشیم و پس از آن با اختلاف تقریبا 2 برابری، شاهد حضور یک خودروی الکتریکی دیگر با مجموع فروش 367 دستگاهی، یعنی خودروی جگوار I-Pace خواهیم بود که جزییات بیشتر آن در جدول زیر آمده است.


علاوه بر انگلستان، در ایالت کالیفرنیا هم تسلا مدل 3 توانسته برتری فروش خود را نسبت به دیگر رقیبان همکلاس خود حفظ کند. باتوجه به جدول زیر، خودروی تسلا مدل 3 با مجموع فروش 18 هزار و 856 دستگاه در سه ماهه نخست سال جاری و با رشد چشمگیر 52.2 درصدی، در بخش خودروهای نیمه لوکس توانسته با اختلاف بسیار زیاد بالاتر از بی ام و سری 3 با مجموع فروش 3473 دستگاهی، لکسوس ES با مجموع فروش 2703 دستگاهی، مرسدس بنز C کلاس با مجموع فروش 2199 دستگاهی و همچنین خودروی آئودی A4 با مجموع فروش 1099 دستگاهی قرار گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد