موضوعات داغ

پدیده جدید؛ خرید خودرو با مدارک اجاره ای

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت صمت با اتخاذ سیاست های جدید به دنبال آن بود تا دست دلالان و واسطه گران را از بازار خودرو کوتاه کرده و آرامش را به این بازار برگرداند.
بر همین اساس نیز بنابر آن شد که هر دو خودروساز بزرگ کشور اقدام به ارائه طرح های فروش متنوع کرده که فروش فوق العاده عید فطر نیز یکی از این طرح ها بود.
نکته حائز اهمیت و مورد تاکید این طرح ها تلاش فراوان هر دو خودروساز برای جلوگیری از ورود واسطه ها و دلالان و رساندن خودروها به دست خریداران واقعی بود.
در همین راستا نیز ایران خودرو و سایپا شروط جدید و سخت گیرانه دیگری را نیز به شروط قبلی خود اضافه کردند تا به این واسطه دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کنند. در این طرح ها نیز تمام محدودیت‌های قبلی همچون محدودیت کد ملی، داشتن حداقل 18 سال سن و برخورداری از گواهینامه رانندگی خودرو، عدم امکان صلح و ممنوعیت انتقال خودرو به‌صورت وکالتی و نداشتن سابقه ثبت‌نام و صدور فاکتور خودرو در 36 ماه گذشته نزد سایپا و ایران‌خودرو برقرار است.
به علاوه در صورتی‌که مشتریان حداکثر سه‌ماه پس از تاریخ تحویل خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز خودروسازان مراجعه نکنند، کارت گارانتی خودرو آن ها غیرفعال خواهد شد.
با این وجود پس از اعلان نتایج قرعه کشی ایران خودرو و سایپا، آگهی هایی از فروش حواله خودروهای صفر کیلومتر طرح های فروش ویژه در سایت دیوار با قیمت های نجومی دیده شد.
خبرهایی نیز به گوش می رسید که برخی افراد به مردم شهرستان‌های محروم که پول برای خرید خودرو نداشتند پیشنهاد دادند با استفاده از کارت ملی خود،خودرو ثبت‌نام کنند و در صورت برنده شدن ۳ تا ۵میلیون تومان بگیرند.
البته هم ایران خودرو و هم سایپا اعلام کرده اند که هرگونه واگذاری تحت هر عنوان از جمله فروش حواله یا فروش امتیاز ‌فروش فوق‌العاده خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو و گروه خودروسازی سایپا در قالب قرعه‌کشی ویژه ایام عید سعید فطر، ممنوع بوده و قابل پیگرد قانونی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد