موضوعات داغ

تویوتا: ساخت وانت‌های الکتریکی به دلیل گشتاور بالا در دور موتور پایین منطقی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که خودروسازان برای کنترل بازار بسیار سودآور و رقابتی وانت تلاش می‌کنند، در این بخش از بازار شاهد پیشرفت زیادی در زمینه نوآوری هستیم. مواردی مثل نسخه‌های مخصوص آفرود، کابین‌های لوکس و موتورهای قدرتمند برای جلب توجه مشتریان به نمایشگاه‌ها به منظور خرید یک وانت جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت‌هایی مثل فورد، شورلت، و دوج این بخش از بازار خودرو را به دست گرفته‌اند، اما تویوتا معتقد است که نسل بعدی توندرا به لطف الکتریکی شدن، محصول جذابی برای مشتریان خواهد بود. شلدون براون مهندس ارشد بخش وانت تویوتا طی یک مصاحبه، درباره خودروهای آینده تویوتا توضیحاتی ارائه کرد.
اگرچه این مصاحبه تایید نمی‌کند که به زودی شاهد یک توندرا الکتریکی در نمایندگی‌های تویوتا خواهیم بود، اما نشانگر تفکر رو به جلوی این برند است. براون گفته صاحبان وانت‌ها در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، به گشتاور بالا در دور موتور پایین و سرعت واکنش خودرو اهمیت زیادی می‌دهند. در چنین شرایطی، تویوتا می‌تواند از چند دهه توسعه در زمینه پیشرانه‌های هیبریدی استفاده کند تا نسل بعدی توندرا را بهبود ببخشد.

تویوتا

تویوتا

توندرا هیبریدی تفاوت بسیار زیادی با تویوتا پریوس دارد، که تمرکزش روی بهره‌وری بود. اولویت اصلی صاحبان وانت‌ها قابلیت است نه میزان مصرف سوخت، چون هدف آن‌ها از خرید یک وانت صرفه‌جویی در هزینه نیست و هرگونه افزایش در مصرف سوخت برای آن‌ها یک مزیت است. حالا نگاهی به دو محصول جدید تویوتا داریم که آینده توندرا در گروی آن‌هاست.
ابتدا راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی را داریم که یکی از سریع‌ترین مدل‌های تویوتا در بازار است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت راو ۴ پرایم در محدوده ۵.۸ ثانیه قرار دارد، آن هم به لطف موتور الکتریکی قدرتمندش که در کنار موتور بنزینی توان ۳۰۲ اسب‌بخار تولید می‌کنند. سپس، سدان اسپورت لکسوس IS را داریم که قرار است نسخه بالارده آن از موتور V6 توئین توربو بهره ببرد. تویوتا و لکسوس به تازگی اعلام کردند که تولید موتور V8 توسط آن‌ها به زودی به پایان خواهد رسید، پس این احتمال وجود دارد که موتور V6 توئین توربو در خط تولید تویوتا جایگزین V8 شود.
شما دوست دارید در نسل بعدی تویوتا توندرا شاهد چه امکاناتی باشید؟ آیا شما طرفدار استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در وانت‌ها هستید، یا سادگی و زمختی مدل‌های کنونی را ترجیح می‌دهید؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد