موضوعات داغ

دوران حقوق های نجومی پایان یافته است

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر برنی اکلستون دوران دستمزد های ۵۰ میلیون یورویی رانندگان مسابقات فرمول یک به پایان رسیده است.

در فصل جاری لوئیس همیلتون با قرارداد ۴۸میلیون یورویی اش کماکان پردرآمدترین راننده فرمول یک است و سباستین فتل با قرارداد ۴۲ میلیون یورویی که تا پایان فصل دارد در تعقیب او است. البته هر دو راننده در آخرین سال قرارداد ها یشان قرار دارند و سباستین در پایان فصل از تیم فراری خواهد رفت اما هنوز تکلیف قرارداد فصل آینده همیلتون نامشخص مانده است.

در رده بعدی با ۱۸ میلیون یورو دنیل ریکاردو از تیم رنو است و نفر چهارم مکس ورشتپن از تیم ردبول با ۱۶ میلیون یورو است. با این حال وضعیت اقتصاد جهانی و شیوع ویروس کرونا از یک سو و سقف بودجه جدید ۱۳۰ میلیون یورویی تیم های فرمول یک که از فصل آینده اجرا خواهد شد از سوی دیگر باعث شده است تا تیم ها در مصرف بودجه خود دقت بیشتری بکنند. حتی برخی از رانندگان موافقت کرده‌اند تا برای کمک به تیم بخشی از دستمزد خود را کاهش دهند.

در همین رابطه و با نزدیک شدن به پایان قرارداد گرانترین رانندگان فعلی فرمول یک برنی اکلستون هشدار داده است که دوران حقوق های نجومی پایان یافته است.

لوئیس مجبور نیست روی مبلغ قرارداد اش قمار کند. به نظر من باید اعداد رویایی مثل ۵۰ میلیون را کنار بگذارد، به زودی همه رانندگان مجبور به کاهش دستمزد های خود هستند.

در آینده فرمول یک قصد دارد تا مبلغ قرارداد رانندگان را نیز به سقف بودجه تیم ها اضافه کند با این وجود در حال حاضر حقوق رانندگان و دستمزدهای سه تیم برتر از قانون سقف بودجه کنار گذاشته شده اند. اما مدیر تیم رنو خواستار این است که تمام هزینه ها در قانون محدودیت بودجه گنجانده شود. در همین رابطه سیریل ابیتبول گفت:

تمام این هزینه ها بخشی از جریان مالی فرمول یک هستند و به نظر من باید در قانون بودجه آورده شوند. اما این امر پیچیدگی های قانونی خاصی دارد که باید ببینیم عملی است یا نه. باید بدانید که رانندگان در بستن قرارداد ها وکلای تیز هوشی دارند و قرارداد های بسیار طولانی را تنظیم می‌کنند اما اگر به دنبال سلامت در ورزش هستیم باید تمام هزینه های یک تیم در قانون بودجه آن تیم آورده شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد