موضوعات داغ

FIA باور نمی‌کرد که مرسدس بتواند DAS را قانونی کند

عکس مطلب اول
جیمز الیسون، مدیر فنی تیم فرمول یک مرسدس، معتقد است که چون طرح اولیه سیستم DAS توسط فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) رد شده بود، آن‌ها فکر نمی‌کردند که مرسدس بتواند آن را طوری ارتقا بدهد که در چاچوب قوانین بگنجد. وی در ویدئوی منتشر شده توسط مرسدس اینگونه توضیح می‌دهد:

واقعا خیلی سخت بود و در واقع می‌خواستیم در 2019 از آن رونمایی کنیم. ایده خود را با FIA مطرح کردیم، نشان‌شان دادیم، توضیح دادیم که چرا این طرح به نظر ما قانونی است. و آن‌ها با اکراه قبول کردند که سیستم فرمان دو محوره در واقع قانونی است. اما آن‌ها این دست آورد ما را چندان دوست نداشتند، به دلیل اینکه ما محور دوم را از یک اهرم روی فرمان می‌گرفتیم و نه از حرکت کل فرمان. و بدین ترتیب گفتند: ’نه، شما باید کل فرمان را به داخل و بیرون جابجا کنید.‘
و فکر می‌کنم وقتی این حرف را زدند، امیدوار بودند که این تغییر بسیار سخت باشد تا ما بیخیال شویم و دردسر بیشتری برای‌شان درست نکنیم. ما یک طراح ارشد بسیار مبتکر داریم، جان اوون، و او نگاهی به این چالش انداخت. او واقعا، واقعا حس ششم خوبی در مورد اینکه این هدف قابل دستیابی است یا خیر، دارد و این خصوصیتی بسیار کمک کننده است، به این دلیل که این اجازه را به ما می‌دهد که برای پول خرج کردن شجاع باشیم وقتی که اکثر افراد از نتیجه کار اطلاعی ندارند. جان این چالش را قبول کرد، به این نتیجه رسید که می‌تواند آن را انجام دهد، این طرح را به گروه‌های با استعداد طراحان مکانیکی ما داد، و دو یا سه راه برای اجرایی کردن این طرح پیداد کرد. ما محتمل‌ترین آن سه را انتخاب کردیم، و یک سال بعد سیستم DAS از دل آن بیرون آمد که شما در ابتدای این فصل آن را مشاهده کردید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد