موضوعات داغ

حمله سایبری به شرکت هوندا؛ توقف تولید در کارخانه

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
هوندا به دلیل یک حمله سایبری بزرگ مجبور شده است تا کارخانه های تولیدی خود را موقتا تعطیل کند، با این وجود بخش فرمول یک شرکت هوندا اعلام کرده است که این حمله هیچ تاثیری در عملکرد آنها نخواهد داشت.

بر اساس آخرین اخبار کارخانه های تولیدی هوندا در اواخر روز سه شنبه تعطیل شدند. این تعطیلی حتی شامل بخش خدمات پس از فروش این شرکت نیز شده است.

هوندا اعلام کرده است که این حمله بر روی سرور های رایانه ایی، سیستم های ایمیل و سایر بخش های ارتباطات داخلی آنها تاثیر گذاشته است و این شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد سیستم های کنترل کیفیت کارخانه هایش، فعلا آنها را تعطیل کرده است.

سخنگوی شرکت هوندا به خبرگزاری بی بی سی گفت:

هوندا می‌تواند تأیید کند که یک حمله سایبری بر روی شبکه هایش اتفاق افتاده است. ما همچنین تأیید می‌کنیم که هیچ سرقت اطلاعاتی در این مقطع زمانی رخ نداده است.

روزنامه تلگراف معتقد است که این بد افزار بصورت ویژه برای حمله به سرور های هوندا طراحی شده است. اوز آلشی، مدیر اجرایی امنیت CybSafe به این روزنامه گفت:

ویروسی که هوندا را مورد حمله قرار داده است بخشی از خانواده بدافزارهای SNAKE است که هدف آنها به جای حمله به رایانه های شخصی، حمله به کل شبکه است.

بر اساس شنیده ها این حمله تاثیری بر فعالیت های بخش فرمول یک شرکت هوندا نداشته است و فعالیت های بخش فرمول یک به روال عادی در حال انجام شدن است و آماده سازی های لازم برای شروع فصل ۲۰۲۰ شکل گرفته است.

این تولید کننده ژاپنی کار توسعه موتورهای فرمول یک خود را در کارخانه واقع در ساکورا ژاپن انجام می‌دهد.

فصل ۲۰۲۰ مسابقات فرمول یک در کمتر از یک ماه دیگر با دو مسابقه پیاپی در پیست خانگی شریک مهم هوندا، تیم ردبول، آغاز می‌شود. مسابقاتی که مکس ورشتپن، مهندسین هوندا و مدیران ردبول امید زیادی برای پیروزی در آنها دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد