موضوعات داغ

بازداشت در انتظار فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه کشی شده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اصلی ترین دلیلی که وزارت صمت خودروسازان را به سمت ارائه طرح های فروش فوق العاده به همراه قرعه کشی هدایت کرد رساندن خودروها به دست خریداران واقعی و کوتاه کردن دست دلالان بود اما با این وجود به نظر می رسد که این وزارت خانه همچنان در مدیریت بازار خودرو ناتوان بوده و گواه این موضوع نیز آگهی هایی است که در فضای مجازی در جهت واگذاری امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده منتشر شده است.
به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص توضیح داد: «با وجود تمهیداتی که دستگاه های نظارتی برای تعلق گرفتن خودروها به خریداران واقعی اندیشیده بودند اما پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی برخی گزارش‌های دریافتی از خرید و فروش امتیاز خودرو از سوی افرادی که قرعه به نامشان درآمده بود خبر می داد. همین موضوع عاملی شد تا نهادهای مسئول از ما کمک بخواهند.»
سردار حسین رحیمی در ادامه توضیح داد: «گزارش های دریافتی نشان می دهد که برخی از برندگان قرعه کشی در فضای مجازی اقدام به واگذاری امتیاز خود در ازای دریافت مبالغی بین 10 تا 20 میلیون تومان کرده که نسبت به شناسایی این افراد با شیوه‌ها و شگردهای پلیسی اقدام شد.»
وی ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش حواله و واگذاری امتیاز خودروهای قرعه کشی شده افزود: «برای افرادی که این اقدام غیرقانونی را انجام دهند پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است. به علاوه انعقاد قول نامه برای فروش این امتیازها نیز در دفاتر اسناد رسمی غیر قانونی بوده و ممنوعیت این موضوع بارها اعلام شده است.»
گفته می شود آگهی کردن این موارد در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش نیز کاملاً غیرقانونی است و با این موارد برخورد خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/24
میخان بگن واقعا ماشین قرعه کشی هم بوده!
و سرکاری نبوده کل داستان!

به نام هیچکی از دوروبریها که در نیومد!
شاید از ما بهترون فقط!

ماشین های اسقطای شون رو چند برابر گرون می کنن و بعد میگن میخایم قیمتو کنترل کنیم!
چند تا از همون اسقاطی ها رو به قیمت یک کمی قبل از گرونی بصورت قرعه کشی نه به متقاضی! مثلا قراره بدن ، کسی هم رنگشو ندید

اره کنترل کردید قیمتشو !
1399/3/26
کلا دروغ و ادعایی بیش نیست
اولا که برای هیچکسی قرعه کشی در نیومده و چند نفری هم برای رد گم کنی دراوردن
ثانیا این یه حرف و شعار و قانون مثل تمامی این قانون ها
خود کسانی که میگن میخوان ماشین رو ارزون کننند گران کنند ها و مفسدان اصلی هستن و هدفشون با این کارا گرانتر کردن است نه ارزان تر کردن