موضوعات داغ

سوار کردن 4 مسافر غیرقانونی است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرد که مرحله جدید نظارت بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی های تهران آغاز شده و عوامل نظارت تاکسیرانی در سطح پایانه ها و سطح شهر بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها نظارت می کنند و استفاده از ماسک توسط راننده تاکسی ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. ما علاوه بر رانندگان تاکسی از مسافران نیز درخواست داریم حتما از ماسک استفاده کنند. امکان تهیه ماسک علاوه بر پایانه های اتوبوسرانی و ایستگاه های مترو، در پایانه های تاکسیرانی با نرخ دولتی وجود دارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: رانندگان مجاز به سوار کردن 3 مسافر هستند و سوار کردن 4 مسافر غیرقانونی است. همچنین در برچسب گذاری دو مدل نرخ بر اساس مسافران در نظر گرفته شده که از آنجایی که توزیع این برچسب ها معمولا سالی یکبار انجام می شود و زمان بر و هزینه دارد. دو مدل نرخ کرایه بر اساس ظرفیت در نظر گرفته شده که یکی 4 نفر مسافر و دیگری 3 مسافر است که کرایه 4 نفر اخذ می شود که مربوط به دوران پس از کرونا است.
قنادان در ادامه گفت: ما از شهروندان نیز تقاضا می کنیم که در نظارت بر طرح به ما کمک کنند. اولا اینکه چنانچه یک تاکسی قصد سوار کردن بیش از ظرفیت 3 نفر داشت مردم خودشان سوار نشوند و ثانیا شهروندان در صورتی که با تخلفات رانندگان تاکسی در این زمینه مواجه شدند می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 1888، سازمان تاکسیرانی را در جریان تخلف تاکسیران قرار دهند تا ما نیز به متخلفین احتمالی برخورد کنیم. این تخلف رانندگان با اولویت توسط سازمان تاکسیرانی پیگیری می شود و بلافاصله از طریق سامانه مرکز کنترل نظارت با راننده تماس خواهیم گرفت و به راننده تذکر می دهیم.
وی با اشاره به اینکه تخلفات رانندگان در این مورد زیاد نبوده، بیان داشت: با وجود اینکه تعداد مسافران نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما اکثر رانندگان طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درپایان تصریح کرد: در صورتی که رانندگان متخلف به تذکرات سازمان تاکسیرانی در مورد دریافت کرایه غیرقانونی بی توجهی کنند به هیات انضباطی احضار و بر اساس آئین نامه مصوبه شورای شهر با آن ها برخورد خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد