موضوعات داغ

جدایی لوکسژن از دانگ‌فنگ چین؛ تاثیر بر سرنوشت لوکسژن در آذویکو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به دلیل بازار نامطلوب خودرو در چین، گروه خودروسازی یولان تصمیم گرفته برند لوکسژن را از این کشور خارج کند.
این تصمیم به منظور کاهش هزینه‌ها گرفته شده، اما فقط به این دلیل عملی شده که دانگ‌فنگ شریک اصلی یولان در چین با این تصمیم موافقت کرده است. در حالی که این دو شرکت قصد داشتند با سرمایه‌گذاری مشترک خودشان از رشد فروش خودرو در بازار چین بهره ببرند، طی دو سال گذشته شاهد کاهش فروش محسوسی بودند و فروش مدل‌های لوکسژن دچار افت شده بود.
در حالی که این جدایی به صورت توافقی انجام شده است، یولان و دانگ‌فنگ همچنان در حال مذاکره درباره جزئیات آن بودند، چون این جدایی شامل نکاتی درباره خدمات مشتریان و فرآیند قانونی پایان دادن به سرمایه‌گذاری مشترک هم می‌شود.
خروج لوکسژن از چین، آینده این برند در تایوان را هم در هاله‌ای از ابهام قرار داده است، اما تلاش‌های لیلیان چن رئیس هیئت مدیره یولان برای ایجاد اتحادی با گروه فناوری فاکس‌کان، می‌تواند آینده این خودروساز تایوانی را نجات دهد.
در همین حین شاهد تلاش آذویکو برای عرضه محصولات لوکسژن به بازار کشورمان هستیم که به عنوان گزینه‌های جایگزین خودروهای ام جی به مشتریان معرفی شده‌اند. به نظر می‌رسد این تصمیم لوکسژن و دانگ فنگ تاثیر محسوسی بر روند همکاری‌های شرکت تایوانی و چینی با شریک ایرانی داشته باشد.
با اعلام آذویکو برای عرضه دو محصول جدید از دانگ فنگ و لوکسژن، به نظر می رسد که این شرکت با شروع همکاری با دانگ فنگ، توانسته پای لوکسژن را به خط تولید خود نیز باز کند و حال با این جدایی لوکسژن از دانگ فنگ، احتمال دارد آینده همکاری این برند در آذویکو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد