موضوعات داغ

همکاری مشترک اپل و بی ام و در ساخت کلید دیجیتالی آیفون؛ با iOS درب خودرو را باز کنید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته اپل در یک کنفرانس جهانی از دستاورد‌های جدید خود و سیستم عامل iOS 14‌ رونمایی کرد. در حاشیه این مراسم کلید دیجیتالی آیفون نیز معرفی شد، وسیله‌ای امن و با کاربری آسان برای استفاده جهت باز و بسته کردن درب خودروهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.
مطابق اطلاعات منتشر شده، همکار اپل در توسعه کلید دیجیتالی آیفون شرکت بی ام و بوده است و خودروهای این شرکت آلمانی نخستین محصولاتی هستند که از این ویژگی بهره‌مند خواهند شد.
کلید دیجیتالی آیفون از فناوری ارتباطات حوزه نزدیک یا NFC استفاده می‌کند. کاربر با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه خود به دستگیره در خودرو می‌تواند درب‌های اتومبیل را باز کند. سپس با قرار دادن آیفون در یک جعبه مخصوص که برای این کار تدارک دیده شده است، ارتباط تلفن همراه و قفل هوشمند خودرو برقرار می‌شود تا بتوان خودرو را استارت زد.

کلید دیجیتالی آیفون

کلید دیجیتالی آیفون

از آن‌جایی که افراد نیاز به همراه داشتن کلید فیزیکی ندارند، امکان اشتراک‌گذاری آسان خودرو با اعضای خانواده فراهم شده است. بی ام و می‌گوید مالک خودرو می‌تواند اتومبیل خود را حداکثر با پنج نفر دیگر به اشتراک گذاشته و تنظیماتی را در محدوده قدرت، گشتاور و حتی سیستم صوتی و رادیو خودرو اعمال کند.
حتی اگر گوشی آیفون شما به علت پایین بودن میزان شارژ باتری خاموش شود، کلید دیجیتالی آیفون تا پنج ساعت همچنان فعال خواهد بود و به شما اجازه استفاده از خودرو را خواهد داد. مدل‌های بی ام و سری 1، سری 2، سری 3، سری 4، سری 5، سری 6، سری 8، X5 ، X6 ، X7 ، X5M ، X6M و Z4 که از اول جولای سال 2020 میلادی به تولید می‌رسند از این ویژگی بهره‌مند خواهند بود. البته این آپشن تنها در 45 کشور قابل دسترسی است و تنها آیفون‌های جدید شامل آیفون XS و آیفون XR از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. اپل واچ سری 5 نیز این فناوری را در خود جای داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد