موضوعات داغ

3 دلیل جذابیت سانتافه 2017، چشم‌بادامی قدبلند

عکس مطلب اول

کمپانی هیوندای بزرگ‌ترین برند خودروسازی کره‌جنوبی است که طرفداران زیادی در تمام دنیا دارد. این شرکت تا جایی پیشرفت کرده که خودش تمام قطعات مورد نیاز برای تولید خودروها را می‌سازد. هیوندای با در اختیار گرفتن 33.99% از سهام شرکت کیا نیز توانسته به اصلی‌ترین سهام‌دار رقیبش تبدیل شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که راز موفقیت هیوندای، تمایل این شرکت به آزمون و خطا و ریسک‌پذیری بالای آن است. همین ویژگی‌هاست که باعث شده این شرکت بتواند انواع مختلفی از خودروهای به روز، پیشرفته و ایمن را تولید کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم چرا این چشم بادامی قدبلند، یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در ایران است؟

سانتافه از کجا متولد شد؟

اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده که سانتافه به چه معنی است، باید گفت که نام این خودرو از یک شهر به نام سانتافه در نیومکزیکو گرفته شده است. کمپانی هیوندای، اولین خودرو کلاس SUV خودش را در سال 2001 با نام سانتافه به بازار عرضه کرد که به شدت مورد استقبال واقع شد.

سانتافه در بین کلاس کراس‌اوورهای کوچک مثل توسان و کراس‌اوورهای بزرگ مثل وراکروز قرار می‌گیرد. در سال 2008، نسل دوم سانتافه توسط مجله Customer Reports به عنوان بهترین خودرو انتخاب شد و در لیست ۱۰ وسیله نقلیه برتر در همان سال قرار گرفت. همچنین در رتبه‌بندی سالانه این مجله، سانتافه در آزمایش‌های ایمنی نیز به‌عنوان یکی از قابل‌ اطمینان‌ ترین خودروهای سال انتخاب شد. سپس در سال ۲۰۱۲ نسل سوم سانتافه در دو نسخه معمولی و اسپرت تولید شد.

با سانتافه 2017 بیشتر آشنا شویم

سانتافه ۲۰۱۷ در کلاس کراس‌اوور ساخته شده که از کلاس SUV جمع و جورتر است. موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با مجموع حجم ۲۳۵۹ سی‌سی بر روی این خودرو سوار شده که قادر به تولید حداکثر ۱88 اسب بخار توان و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر است. گشتاور تولید شده توسط موتور به وسیله گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک و ۶ دنده به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. نوع تنفس موتور خودرو طبیعی است و موفق به اخذ استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است. در صورت تمایل می‌توانید از رینگ‌های سفارشی آلومینیومی 19 اینچی نیز استفاده کنید که جلوه خاصی به خودرو می‌دهد. سانتافه ۲۰۱۷ دارای ۴689 میلی‌متر طول، ۱۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۷۹ میلی‌متر ارتفاع است. فاصله دو محور آن ۲۷۰۰ میلی‌متر و وزن خودرو هم 1568 کیلوگرم است. این در حالی است که حجم مخزن سوخت آن برابر با ۶۴ لیتر است.

سانتافه 2017 چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

1. طراحی داخلی و خارجی ویژه

ظاهر جذاب سانتافه 2017 نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب خواهد کرد. چراغ‌های LED جلویی سانتافه با حالت کشیده و خطوط منحنی کناره‌های خودرو، چهره مدرنی برای سانتافه ترسیم کرده‌اند. دستگیره در و زه خودرو از جنس کروم براق است. چوب مصنوعی باکیفیت به کار رفته در ساخت داشبورد و دوخت زیبای صندلی‌ها، نشان دهنده توجه خاص شرکت هیوندای به طراحی داخلی این خودرو است.

هیوندای سانتافه

2. گارانتی و ایمنی عالی

این خودرو مجموعه کاملی از استانداردهای ایمنی و سیستم‌های کمکی راننده را در خود جای داده است. کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای کناری، سیستم کنترل ایستائی خودرو در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کنترل فرمان خودرو، کنترل میزان چسبندگی و دوربین 360 درجه پارک خودرو که یک آپشن سفارشی است، تنها گوشه‌ای از امکانات ایمنی سانتافه ۲۰۱۷ است.

3. آپشن‌ها و امکانات رفاهی متنوع

سانتافه 2017 به حافظه ثبت موقعیت صندلی و آینه‌های جانبی مجهز است. فضای خودرو در صندلی‌های عقب و همچنین در صندوق آن کاملاً جادار است و گرم‌کن صندلی نیز برای صندلی‌های جلو و عقب تعبیه شده است. در مدل اسپرت سانتافه به سیستم گرمایش راننده و در مدل فول آپشن به سیستم هوشمند گرمایش صندلی‌های عقب مجهز است. چراغ‌های دیلایت، فرمان برقی، تنظیم برقی صندلی‌ها، سرد کن صندلی برای سرنشینان جلو، سانروف پاناروما و سیستم هشدار صوتی باز بودن کمربند از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو هستند.

54% سانتافه‌های دست دوم مشکل فنی یا رنگ‌ شدگی دارند

نمودار قیمتی هیوندای سانتافه 2017 را در تصویر زیر می‌بینید. آخرین قیمت این خودرو در 15 خرداد بیش از یک میلیارد تومان بوده است که عدد بزرگی است. اگر در هنگام خرید این خودرو دقت کافی نداشته باشید و خودروی کارشناسی شده نخرید، ممکن است تا 100 میلیون تومان ضرر کنید!

یک سانتافه 2017 دو دیفرانسیل فول در صورت رنگ شدگی گلگیر تا 30 میلیون تومان افت قیمت و در صورت تعویض در تا 40 میلیون تومان افت قیمت دارد. اگر قبل از خرید خودرو متوجه چنین ایراداتی نشوید، شیرینی خرید چنین خودروی جذابی به تلخی تبدیل خواهد شد.

هیوندای سانتافه

از کجا می‌توانیم سانتافه 2017 کارشناسی شده با ضمانت بخریم؟

همراه مکانیک ، بزرگ‌ترین شرکت خودرویی کشور است که با یک خانواده 250 نفره توانسته اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده کشور را تاسیس کند. با خرید خودرو از این نمایشگاه، از 4 مزیت زیر بهره‌مند می‌شوید:

• اگر خودتان بخواهید خودرو بخرید، به طور متوسط بین ت3 تا 5 بار لازم است هزینه کارشناسی خودروهای مختلف را بپردازید تا یک خودرو سالم پیدا کنید. اما با خرید از نمایشگاه همراه مکانیک تنها هزینه خدمات خودرو آینده‌تان را پرداخت خواهید کرد. تمام خودروهای نمایشگاه همراه مکانیک از نظر فنی و بدنه به صورت کامل کارشناسی شده‌اند که گزارش کارشناسی آن‌ها از طریق سایت یا اپلیکیشن همراه مکانیک قابل مشاهده است.

• لازم نیست زمان خود را برای پیدا کردن خودروی موردنظرتان تلف کنید. مشاوران همراه مکانیک با توجه به نیاز و بودجه شما، بهترین موارد را به شما پیشنهاد داده و به تمام سوالات شما در مورد خودرو پاسخ خواهند داد.

• کارشناسی خودروهای همراه مکانیک توسط کارشناسان خبره با چندین سال تجربه انجام می‌شود و خودروی شما به همراه ضمانت پرداخت خسارت تا 7 روز تقدیم شما خواهد شد.

با ورود به صفحه خرید سانتافه در نمایشگاه همراه مکانیک، می‌توانید تمام سانتافه‌های موجود در نمایشگاه را ببینید و بر حسب نیاز خود، ویژگی‌های مختلف آن‌ها را فیلتر کنید.

همراه مکانیک، همراهی متخصص و امین

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/13
سلام به نظرم قدرت بیشتر نسبت به بعضی رقیب های خودش هم یکی از عوامل موفقیتش میتونه باشه.