موضوعات داغ

دوج چارجر SRT هلکت ردآی با قدرت بیشتر در دسترس خریداران قرار گرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت آمریکایی دوج تصمیم گرفته تا نسخه‌های جدید دوج چارجر SRT هلکت ردآی را با قدرت بیشتر و محدوده سرعت بالاتر به بازار عرضه کند. اکنون این خودروها در حالت استاندارد قادر به تولید 797 اسب‌بخار قدرتو 959 نیوتن‌متر گشتاور هستند که نسبت به نسخه قبلی تغییر شگرفی در ارقام خروجی پیشرانه رخ داده است. محدوده سرعت این خودرو نیز به 320 کیلومتربرساعت افزایش یافته است. البته همچنان این خودرو سریع‌ترین سدان بازار ایالات متحده نیست و بی ام و آلپینا B7‌ با اختلاف اندکی نسبت به دوج چارجر SRT هلکت ردآی در رتبه اول حداکثر سرعت قرار دارد.

پیشرانه این خودرو یک موتور هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری است که اکنون با استفاده از پیستون‌ها و میله‌های اتصال قوی‌تر، شیرآلات و روانکارهای بروز شده، بهبود در سیستم سوخت‌رسانی و روغن‌کاری و یک سوپرشارژر بزرگ 2.7 لیتری قدرت بیشتری تولید می‌کند. این تغییرات از دوج چلنجر دیمن الهام گرفته شده‌اند. به کمک این تغییرات دوج چارجر SRT هلکت ردآی قادر است در حدود سه ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. لاستیک‌های پیرلی 305 از نوع 35ZR-20 نیز وظیفه حفظ چسبندگی سدان خانوادگی دوج را بر عهده خواهند داشت.

دوج چارجر SRT هلکت ردآی

سیستم انتقال قدرت دوج چارجر SRT هلکت ردآی همچنان یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است اما یک مبدل گشتاور ارتقا یافته گشتاور اضافه را مدیریت می‌کند. دیسک‌های ترمز برمبو با ضخامت 15.7 اینچ نیز وظیفه توقف خودرو در مواقع لازم را بر عهده خواهند داشت. نسخه 2021 از دوج چارجر SRT هلکت ردآی همچنان قیمت‌گذاری نشده است اما نسخه 2020 این خودرو با قیمت 72،095 دلار قابل خریداری است. با توجه به افزوده شدن مواردی همچون رینگ‌های جدید که حدود پنج هزار دلار قیمت دارند، پیش بینی می‌شود رقم اعلام شده برای دوج چارجر SRT هلکت ردآی نسخه 2021 در حدود هشتاد هزار دلار باشد. این خودرو در پاییز قابل ثبت نام بوده و تحویل آن از بهار آینده آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد