موضوعات داغ

8 درصد وابستگی خارجی K132 داخلی سازی خواهد شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شنبه 7 تیرماه، گروه صنعتی ایران خودرو به طور رسمی از پروژه K132 خود رونمایی کرد و کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات و طراحی و تکوین محصول جدید ایران خودرو به ارائه توضیحاتی در رابطه با آن پرداخت و قرار شد که تولید انبوه آن از بهمن ماه سال جاری در ایران خودرو آغاز شود.

نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو، استفاده از پلتفرم جدید IKP1 گروه صنعتی ایران خودرو و مهم تر از آن، میزان خودکفایی تقریبا 92 درصدی خودرو خواهد بود که باعث می شود با چالش های کمتری برای تولید و عرضه این خودرو به مشتریان مواجه شویم و تنها به 8 درصد واردات برای تکمیل و عرضه این خودرو به بازار نیاز است، هرچند در این خصوص امیر بیات، معاون وزیر صمت اعلام کرده است که به دنبال حذف این 8 درصد نیاز به خارج برای تولید پروژه K132 هستیم.

در این خصوص معاون وزیر صمت اعلام کرد که ما قصد داریم با افزایش ساخت داخلی، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور به حداقل برسانیم و با انجام این کار، قیمت تمام شده خودرو نیز کاهش پیدا می کند. در بخش خودروسازی سال ها در تلاش هستیم و دولت های مختلف در کنار خودروسازان تلاش کردند تا قطعه سازی را در داخل کشور افزایش دهند. در حال حاضر پروژه K132 حدود 92 درصد داخلی سازی شده و تنها 8 درصد آن به واردات متکی است که تلاش می کنیم این 8 درصد هم داخلی سازی شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/14
پژو ۳۰۱ آشغال از فرانسه
1399/4/14
ما نخوایم تولید داخل بخریم باید کیو ببینیم ؟ اینا چرا می برنو می دوزن واسه خودشون ؟ 90 درصد مردم ناراضین از خودرو های داخلی بعد هرروز یه چراغ عوض می کنن و قیمت و دو برابر به اسم ماشین جدید، منظورشون از 8 درصد وارداتی موتور و گیربکسه، بقیشو والا تو کارگاه هم میشه تولید کرد خسته نباشید با این خودکفایی ...
1399/4/14
یه کلام بگید یه قطعه آشغال چینی رو با یه قطعه آشغال ایرانی جایگزین میکنیم