موضوعات داغ

تمرین اول گرندپری فرمول یک اتریش 2020؛ یک-دو مرسدس

عکس مطلب اول

با سلام خدمت تمام طرفداران فرمول یک که در این چند ماه بی‌صبرانه منتظر شروع فصل 2020 بوده‌اند. در چند ساعت گذشته آب و هوای بارانی در پیست ردبول رینگ داشته‌ایم و تمرین فرمول سه هم در همین شرایط و پیست خیس برگزار شد اما رفته رفته خط خشکی در پیست پدیدار شده است و به نظر می‌رسد تمرین اول فرمول یک در شرایط خشکی شروع شود.

ظاهر رانندگان برای حضور در پداک؛ لوئیس همیلتون

13:22 - در حال حاضر 90% پیست خشک شده است.

13:30 – چراغ‌ انتهای پیت‌لین سبز می‌شود و تمرین اول این فصل به صورت رسمی آغاز؛ کارلوس ساینز، لندو نوریس، الکس آلبون و کوین مگنوسن اولین رانندگانی هستند که به پیست می‌آیند.

13:34 – طبق معمول همه رانندگان در انتهای دور اول به پیت‌لین برمی‌گردند تا حس ابتدایی خود را از پیست به مهندسان منتقل کنند.

اولین تصویر از مرسدس و لوئیس همیلتون در پیست با ظاهر جدید
13:45 – گزارش آب و هوا خبر از باران در چند دقیقه آینده می‌دهد و به نظر تیم‌ها باید سریع‌تر خودروهای خود را به پیست بفرستند تا در حالت خشکی پیست تست‌هایی را انجام دهند. مهندسان ردبول در حال کار بر روی سمت راست خودروی مکس ورشتپن هستند.

13:48 – مک‌لارن و هاس تیم‌هایی هستند که باید بیشترین بهره را از این تمرین‌ها ببرند چون هیچگونه تستی در پیس فصل انجام نداده‌اند.

13:54 – سباستین فتل اولین راننده‌ای است که با تایر اینترمدیت به پیست می‌آید. شارل لکلرک در رادیو به تیم اعلام می‌کند که هنوز پیست بسیار خشک است.

13:58 – گروژان در رادیو اعلام می‌کند که پدال ترمز خودرو کار نمی‌کند.

سباستین فتل، فراری
14:01 – بالاخره کار بر روی خودروی مکس ورشتپن تمام شده و او به پیست می‌آید.

14:03 – لوئیس همیلتون با تایرهای هارد موفق به ثبت زمان 1:07.601 می‌شود که دومین زمان سریع در جدول می‌باشد. او فعلا در جایگاه دوم پشت سر هم‌تیمی خود قرار دارد.

14:06 – از پشت خودروی سرجیو پرز دود خارج می‌شود و باید دید مشکل موتوری دارد یا خیر.

14:11 – کارلوس ساینز با زمانی 0.296 ثانیه کندتر از لوئیس همیلتون به رده دوم صعود می‌کند. همیلتون در چند دور قبل موفق شده بود زمان ولتری بوتاس را بشکند و به صدر جدول زمانی برود.

14:12 – در حال حاضر پیست در حال خشک شدن است و در هر دور راننده‌ها سریع‌تر می‌شوند و مدام یکدیگر را پشت سر می‌گذارند. تا به اینجا مک‌لارن‌، مرسدس و رنو عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. موتور خودروی سرجیو پرز در حال بررسی است.

14:16 – به نظر می‌رسد موتور خودروی سرجیو پرز در تیم ریسینگ پوینت، که از موتور مرسدس استفاده می‌کنند، مشکل خاصی ندارد و دودی که از پشت خودرو خارج شد فقط مقدار کمی روغن بوده است.

گرافیک جدید فرمول یک در آنبورد دنیل ریکاردو
14:21 – و بالاخره اثری از جنجالی‌ترین تیم پیش فصل، ریسینگ پوینت. سرجیو پرز با ثبت زمان 1:06.052 به صدر جدول صعود می‌کند. البته دنیل ریکاردو در رنو فقط 0.023 ثانیه با او فاصله دارد و در رده دوم می‌باشد.

14:24 – کارلوس ساینز در رادیو به نحوه رانندگی لنس استرول در پیچ آخر اعتراض می‌کند و می‌گوید حداقل یک اخطار باید بگیرند.

14:27 – 35 دقیقه دیگر از این تمرین باقیمانده است و در حال حاضر 10 نفر برتر بدین صورت می‌باشد: پرز، استرول، ریکاردو، ساینز، همیلتون، فتل، آلبون، نوریس، ورشتپن و بوتاس

14:28 – در همین حین پرز باز هم زمان خود را بهبود می‌بخشد اما بوتاس با زمان 1:05.486 به صدر جدول صعود می‌کند.

14:30 – همیلتون اولین راننده در 1:04ها؛ زمان او 1:04.968 می‌باشد.

14:35 – فعلا فراری‌ها اثری از سریع بودن نشان نداده‌اند. باید تا تعیین خط منتظر بمانیم و ببینیم که سرعت اصلی فراری آیا همینی است که نشان می‌دهند یا عمدا در حال کند دور زدن هستند.

14:37 – مرسدس در حال استفاده از سیستم DAS در این تمرین می‌باشد. کریستین هورنر نیز در مصاحبه زنده خود با دیوید کرافت اعلام کرد که ردبول سوال‌هایی در مورد این سیستم مرسدس از FIA پرسیده‌اند. شروع جنگی که پیش‌بینی می‌شد امروز خواهد بود.

14:39 – نکته امیدوار کننده در مورد ویلیامز این است که نیکولاس طلیفی با تایر سافت، فعلا در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و این زمان نشان دهنده پیشرفت ویلیامز در این فصل خواهد بود.

14:42 – قطعه‌ای از بارج بورد خودروی رنوی استبان اوکون جدا شده و در مستقیمی اصلی پیست قرار دارد.

14:47 – مکس ورشتپن در پیچ اول پیست اسپین شده است، اما مشکل خاصی ندارد.

14:49 – فراری در این تمرین در حال تمرکز بر روی استراتژی و تنظیمات مسابقه‌ای بوده‌اند و به همین دلیل آن‌ها را در جایگاه‌های بالای جدول ندیده‌ایم.

اسپین شدن مکس ورشتپن در پیچ اول پیست
14:52 – پیر گسلی نیز در پیچ آخر اسپین می‌شود اما برای او هم مشکلی پیش نمی‌آید.

14:57 – مهندسان هاس هنوز در حال کار بر روی خودروی رومن گروژان هستند تا مشکل ترمز او را حل کنند. به همین دلیل گروژان فقط موفق به ثبت 3 دور تا به اینجا شده است که برای هیچکدام زمانی ثبت نشده است.

15:00 – بالاخره گروژان در ثانیه‌های پایانی به پیست برمی‌گردد تا دوباره سیستم‌های خودرو را چک کند. پرچم شطرنجی به معنای پایان این جلسه تمرینی به اهتزاز در می‌آید.

نتایج کلی تمرین اول گرندپری فرمول یک اتریش 2020

بخش اول نتایج کلی تمرین اول گرندپری فرمول یک اتریش 2020
بخش دوم نتایج کلی تمرین اول گرندپری فرمول یک اتریش 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد