موضوعات داغ

آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل می شود؟ + فیلم توضیحات کارشناس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تقریبا همه ما شنیده ایم که کولر ماشین در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار است، اما خیلی از ما این موضوع را باور نداریم و ساده با آن برخورد می کنیم، ولی به نظر می رسد که این موضوع کاملا جدی بوده و کولر ماشین در شیوع ویروس کرونا تاثیر خیلی زیادی دارد. در این رابطه احسان مهرجو، روزنامه نگار علم در پخش زنده شبکه سه سیما ضمن تایید این موضوع، چنین عنوان کرد که خود کولر محل انتشار ویروس کرونا نیست، اما از آنجایی که افراد در جاه های مختلف تردد دارند و ویروس کرونا که به دلیل سنگین تر بودن نسبت به سایر ویروس ها بر روی سطوح زودتر می نشیند، ممکن است به همراه اشخاص بویژه کفشی که پوشیده و بر روی سطوح آلوده قدم برداشته اند، وارد اتومبیل شود و معمولا به کفپوش های خودرو منتقل می شود.

حال وقتی کولر ماشین روشن شود، بویژه اکثر افرادی که خروجی کولر را در حالت "روبرو" و "پا" قرار می دهند، با ایجاد چرخش هوای بالا و پایین ممکن است که ویروس کرونا از روی کفپوش بلند شده و با پخش در داخل کابین به افراد داخل کابین منتقل شود. در این جور موارد خیلی توصیه می شود که حتما چند سانتی متر پنجره های اتومبیل باز باشند تا هوا در جریان باشد و علاوه بر این، حتما دریچه ورودی هوا از بیرون اتومبیل به داخل کابین باز باشد تا تنها هوای داخل کابین چرخش نداشته و از بیرون هوا وارد کابین شود. اگر این موارد رعایت شود، تا حد خیلی زیادی می توان به رفع مشکل امیدوار بود. یکی از دلایل اصلی شیوع بالای ویروس کرونا در مناطق جنوبی کشور، می تواند همین روشن کردن کولر ماشین و استفاده زیاد از آن باشد.

توصیه می شود افرادی که به محل کار خود می روند، حتما یک کفش زاپاس در صندوق عقب ماشین خود به همراه داشته و هنگامی که از ماشین پیاده شده و یا بعد از اتمام کار خود می خواهند دوباره سوار ماشین شوند، کفش های خود را عوض کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد