موضوعات داغ

هشدار مدیر تیم مرسدس به تیم ردبول

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

در پی اعتراضات تیم ردبول در مسابقه اتریش ۲۰۲۰ و دوبار جریمه شدن لوئیس همیلتون، یک بار در مرحله زمانگیری و بار دیگر در طول مسابقه و به خاطر برخورد همیلتون با آلبون، حال شاهد هشدار مدیر تیم مرسدس به تیم ردبول هستیم.

صبح روز یکشنبه ردبول رسما اعتراض خود نسبت به رای داوران مبنی بر عدم جریمه لوئیس همیلتون در رابطه با کاهش ندادن سرعت خودرو توسط او در هنگام پرچم زرد، را اعلام کرد. مقامات برگزاری مسابقات بار دیگر صحنه مورد اعتراض را با استفاده از شواهد ردبول بررسی کردند و اینبار ۴۱ دقیقه مانده به شروع مسابقه ۳ رده پنالتی برای همیلتون در نظر گرفته شد. جریمه ایی که باعث شد قهرمان ۶ دوره مسابقات جهانی فرمول یک استارت خود را به جای رده دوم از رده پنجم آغاز کند.

در جریان مسابقه نیز همیلتون به خاطر برخورد با راننده ردبول، الکی آلبون، یک پنالتی ۵ثانیه ایی دریافت کرد. جریمه ایی که باعث شد در پایان مسابقه با وجود اینکه همیلتون به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد اما تا جایگاه چهارم پایین بیاید.

تمام این داستان ها پس از اعتراض روز جمعه تیم ردبول در رابطه با قانونی بودن سیستم DAS مرسدس شکل گرفت. اعتراضی که البته توسط داوران رد شد و سیستم DAS را قانونی اعلام کرد.

پس از مسابقه مدیر تیم مرسدس، توتو ولف، توضیح داد که به نظر او پنالتی داده شده به لوئیس یک جریمه خشن است. وقتی از او در رابطه با اعتراضات تیم ردبول چه در داخل مسابقه چه خارج از آن سوال کردیم پاسخ روشنی داشت:

به نظر من اعتراض روز جمعه ردبول یک حرکت منصفانه بود، آنها از حق قانونی خود برای بررسی سیستم DAS مرسدس استفاده کردند. اما حرکت روز یکشنبه ردبول اصلا جالب نبود. تیم ردبول اگر مدارکی مبنی بر عدم رعایت قانون توسط همیلتون داشت، بهتر این بود که همان روز زمانگیری ارِائه می‌کردند نه چند دقیقه مانده به شروع مسابقه. ردبول شمشیر را از رو بسته است و ما هم همین کار را خواهیم کرد.

توتو همچنین ابراز نگرانی خود را از قابلیت اطمینان خودرو W11 اعلام کرد. در طول مسابقه هر دو خودرو مرسدس دچار ایراد در برخی سنسور ها شده بودند. اما به نظر ولف نقش پیست ردبول هم در ایجاد این اشکالات، نقش پر رنگی است.

به نظر من مشکلات ایجاد شده در رابطه با قابلیت اطمینان خودرو های مرسدس به خاطر خطوط مرزی پیست است. اینجا پیست بسیار خوبی است، اما وقتی زیاد از کرب ها استفاده کنید باعث آسیب رسیدن به سیستم تعلیق خواهد شد.

راننده باید در اینجا یک حد میانه را انتخاب کند در حالیکه رانندگان عادت کرده‌اند تا سر حد ممکن به خودرو فشار وارد کنند، بیشترین بهره را از فضای پیست ببرند و تا جاییکه قانون اجازه می‌دهد بر روی کرب ها بروند. در این پیست اگر این مورد بارها تکرار شود می‌تواند سیستم تعلیق را نابود کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد