موضوعات داغ

آیا سباستین فتل به استون مارتین خواهد رفت

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

براساس اخبار بیرون آمده از پادوک فرمول یک، گرهارد برگر معتقد است سباستین فتل به استون مارتین خواهد رفت.

در حال حاضر فتل برای فصل ۲۰۲۰ فرمول یک هنوز صندلی به دست نیاورده است. از طرف دیگر فراری با کارلوس ساینز برای فصل آینده به توافق رسیده است. مرسدس و ردبول نیز برای جذب فتل علاقه خاصی نشان نداده اند.

تیم های مکلارن و رنو نیز برای فصل ۲۰۲۱ ترکیب رانندگان خود را قطعی کرده‌اند، با این شرایط اگر سب به دنبال کسب قهرمانی پنجم خود باشد تنها انتخاب او تیم ریسینگ پوینت فعلی یا همان استون مارتین فصل آینده خواهد بود.

ریسینگ پوینت و فراری
با گذشت دو مسابقه از فصل ۲۰۲۰ ریسینگ پوینت ثابت کرده است که سومین خودرو سریع مسابقات است و این می‌تواند یک چشم انداز عالی برای راننده آلمانی باشد. برگر امیدوار است سباستین این مورد را مدنظر داشته باشد. برگر در ادامه افزود:

وقتی شایعه ایی در پادوک مطرح می‌شود به معنی این است که بحثی جدی در رابطه با آن موضوع رخ داده و شاید حتی تصمیمات گرفته شده است. بنابراین می توان گفت که سباستین به توافقات اولیه دست پیدا کرده و باید پذیرفت تنها تیمی که برای او موفقیت ایجاد کند همین ریسینگ پونت است.

در مسابقات فرمول یک ۲۰۲۰ ، تیم فراری یک شروع خیلی بد را تجربه کرده است. برخورد دو راننده آنها با یکدیگر در مسابقه دوم اتریش از یک سو و کمبود سرعت فراری از سوی دیگر باعث شده تا این تیم امتیازات فراوانی را از دست بدهد.

با توجه به عملکرد تیم هاس و تیم آلفارومئو که هردو از مجموعه قدرت فراری استفاده می‌کنند، کارشناسان فرمول یک انگشت اتهام را به سوی موتور فراری می‌گیرند. با این حال برگر معتقد است ایراد کار در ساختار مدیریتی فراری است و تعداد بالای مسئولیت هایی که بر دوش بینوتو قرار داده شده است.

فراری تحت فشار بسیاری از سوی مطبوعات قرار دارد و کنترل احساسات در این مواقع بسیار سخت خواهد بود. به نظر نمی رسد بتوانند در کوتاه مدت راه حلی پیدا کنند، نمیتوان تمام مسئولیت تیم بزرگی مثل فراری را بر دوش یک نفر گذاشت که باید همه چیز را از سیاست گرفته تا استراتژی، مدیریت کند.

وقتی به ردبول نگاه کنید آنها کریستین هورنر، هلموت مارکو و آدرین نیوی را در اختیار دارند. این شیوه مدیریت در مرسدس هم وجود دارد.

برگر تنها کسی نیست که امید به امضاء قرارداد فتل با فراری دارد، نشریه آلمانی بیلد گزارش داده است که فتل و استون مارتین(ریسینگ پوینت فعلی)به توافقات اولیه دست پیدا کرده اند و بندی در قرارداد سرجیو پرز وجود دارد که به این تیم اجازه می‌دهد تا جا را برای قهرمان چهار دوره مسابقات فرمول یک باز کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد