موضوعات داغ

ام ‌وي ‌ام x33 چطور پرفروش‌ترين چيني ايران شد؟

عکس مطلب اول
اگر گذارتان به کشور چین بیفتد و بخواهید در مورد خودروهای ساخت چین در آن کشور تحقیق کنید، با آوردن نام ام‌وی‌ام حتماً تعجب را در چشمان آنها خواهید دید. ام‌وی‌ام نامی است که به درخواست مدیران‌خودرو، شریک تجاری شرکت چری، بر روی بعضی محصولات این کمپانی قرار گرفته است. چری در سال 2005 ميلادي اولین کراس‌اوور کامپکت سری تیگو را معرفی کرد. چری تیگو از لحاظ ظاهری و فنی جذابیت خاصی نداشت و خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. چری اما خواب‌های زیادی برای این خودروی خود دیده بود و در سال 2010 ميلادي نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام چری 3 راهی بازارهای خودرو کرد.خودرویی که تغییرات زیاد و تأثیرگذاری را هم در ظاهر و هم در قسمت پیشرانه تجربه کرده بود. چری تیگو همان خودرویی است که مدیران‌خودرو با نام ام‌وی‌ام X33 وارد بازار خودروی ایران کرد. مدیران‌خودرو در فیس‌لیفت‌های مختلف نام این خودرو را تغییر نداده و فقط با تیپ‌هایمختلف آن را ارائه کرده است.

ا‌م‌وی‌ام X33 اسپرت


در سال‌های اخیر و به دنبال موج توجه کاربران دنیای خودرو به نمونه‌هایکراس‌اوور، مدل جدیدی از این کلاس خودرو به بازارها معرفی شد که با عنوان کراس‌اوور کامپکت نامیده شد. این مدل خودرو نه به بزرگی کراس‌اوورهاست و نه در اندازه‌های سدان. می‌توان آن را نوعی سدان قد بلند نامید که به خاطر فضای خوب داخل کابین، گزینه مطلوبی برای خانواده‌ها محسوب مي‌شود. ام‌وی‌ام X33 از این کلاس خودروست.نمونه‌های ابتدایی این خودرو با استقبال روبه‌رو نشد اما فیس‌لیفت جدید آن داستان تازه‌ای داشت. طراحی ظاهری این خودرو در جدیدترین نسخه که از آن با نام ام‌وی‌ام X33 اسپرت نام می‌برند، با تغییرات زیاد، زیبا و قابل توجه شده است. در نسخه اسپرت، وجود سقف مشکی و تضاد رنگی که با بدنه ایجاد کرده، حس اسپرت و جسور بودن این خودرو را بیشتر کرده است. شکل کلی کابین و متریال به کار رفته در آن هم پیشرفت بسیار خوبی داشته و دیگر خبری از مواد خشک بی‌کیفیت خودروهای چینی نیست. اما نکته قابل توجه ام‌وی‌ام X33 قسمت فنی این خودروست. جایی که یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر در زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه مجهز به فناوری DVVT-i، با گیربکس اتومات 07 دنده همان چیزی است که توجه جوانان طالب خودروهای اسپرت و رالی‌سواران را به خود جلب کرده است. البته عملکرد گیربکس اتومات CVT نسبت به دیگر گیربکس‌ها خیلی رضایت‌بخش نبوده و اگر مدیران‌خودرو جایگزین بهتری برای این گیربکس پیدا کند، قطعاً مشکل شتاب‌گیری‌ ام‌وی‌ام X33 حل خواهد شد. در نسخهجدید، حالت رانندگی اکو (ECO) هم در کنار حالت اسپرت به خودرو اضافه شده تا در این حالت، مصرف سوخت کمتر شود. ام‌وی‌ام X33هندلینگ و سواری نسبتاً خوبی دارد و با توجه به امکانات رفاهی که چینی‌ها در خودروهایشان کم نمی‌گذارند، گزینه نسبتاً مناسبی برای خرید به حساب می‌آید.

بازار خرید و فروش ام‌وی‌ام X33 چگونه است؟


ام‌وی‌ام X33 اسپرت، با وجود قرار دادن حالت رانندگی اکو برای کم کردن مصرف سوخت، هنوز هم خودرویی کم مصرف محسوب نمی‌شود. اما امکانات نسبتاً مناسب این خودرو، کفه ارزش خرید را سنگین‌تر کرده است. مدیران‌خودرو شرایط فروش بسیار خوبی را برای این خودرو در نظر گرفت که در فروش آن تأثیر خوبي داشت. شرایط فروش اقساطی و گارانتی 3 ساله این شرکت باعث شد که‌ ام‌وی‌ام X33 پرفروش‌ترین خودروی چینی در تاریخ واردات این خودروها به کشورمان باشد. بررسی بازار خرید و فروش و قیمت خودروی ام وی ام X33 در دیوار تهران و ديگر سايت‌هاي خريد و فروش خودرو، نشان دهنده بازار پر رونق این چینی متفاوت است که با سابقهحضور 10 ساله در ایران به خوبی در بازار خودروی ایران شناخته شده است.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد