موضوعات داغ

گرندپری فرمول یک مجارستان 2020؛ پیشینه، آمار و پیش‌بینی آب و هوا

عکس مطلب اول

پیشینه

این گرندپری، سی و پنجمین باری است که فرمول یک پای به این پیست خواهد گذاشت. این مسابقه از سال 1986 بدون وقفه در تقویم فرمول یک حاضر، و پیست میزبان همه این گرندپری‌ها، هانگارورینگ بوده است. در تقویم منتشر شده برای فصل 2020 فرمول یک، تنها پیست‌های مونزا و موناکو سابقه حضور متوالی بیشتری نسبت به این پیست را دارند.

با هفت بردی که لوئیس همیلتون در این پیست کسب کرده است، به راحتی و با اختلاف موفق‌ترین راننده در هانگارورینگ محسوب خواهد شد. او در سال‌های 2007، 2009 و 2012 با مک‌لارن و در سال‌های 2013، 2016، 2018 و 2019 با مرسدس موفق به کسب برد شده است. نفر بعدی در این لیست مایکل شوماخر بزرگ است که چهار بار با تیم‌های بنتون و فراری موفق به کسب پیروزی شده. از این چهار پیروزی یکی سهم بنتون و سه‌تای دیگر سهم فراری بوده است.

مک‌لارن موفق‌ترین تیم در این پیست می‌باشد. در کنار سه برد همیلتون، سه برد از ایرتون سنا، دوتا از میکا هکینن و سه برد از کیمی رایکونن، هیکی کوالاینن و جنسن باتن، یازده برد این تیم را تشکیل می‌دهند. پیروزی کوالاینن در این پیست، تنها بردی است که این راننده در فرمول کسب کرده است. دیگر رانندگانی که اولین برد خود در فرمول را در این پیست جشن گرفته‌اند، دیمن هیل (1993)، فرناندو آلونسو (2003) و جنسن باتن (2006) بوده‌اند. در ترکیب فعل رانندگان فرمول یک، همیلتون، رایکونن، ریکاردو و فتل، رانندگانی هستند که قبلا موفق به کسب برد در این گرندپری شده‌اند.

با اینکه همیشه مرحله زمان‌گیری در این پیست مهیج بوده است، اما در پانزده مسابقه برگزار شده در آن، فقط راننده‌ای که پول پوزیشن را در اختیار داشته، برنده شده است. باید اضافه کنیم که برنده این پیست فقط در دو مسابقه از خارج از جایگاه‌های اول تا چهارم استارت زده، یکی نایجل منسل در سال 1989 که از رده دوازدهم این مسابقه را برد و دیگری جنسن باتن در سال 2006 که از چهاردهم استارت زد.

شوماخر رکورددار تعداد پول پوزیشن در مجارستان است، اگرچه همیلتون می‌تواند در همین گرندپری با رکورد هفت پول پوزیشن او مساوی کند. سال گذشته مکس ورشتپن راننده‌ای بود که مسابقه را از رده اول استارت زد و این اولین پول پوزیشن دوران حرفه‌ای او در فرمول یک بود. نیکولاس لطیفی تنها راننده این فصل است که برای اولین در خودروی فرمول یک در این پیست مسابقه خواهد داد. او در سال گذشته برنده مسابقه فرمول دو مجارستان شده است.

در گرندپری دوم اتریش، روند حضور تیم‌هایی که از پاوریونیت فراری استفاده می‌کنند، در میان ده راننده برتر قطع شد. این اتفاق بعد از 86 مسابقه رخ داد و هیچکدام از رانندگان فراری، هاس و آلفا رومئو موفق به کسب امتیاز در آن مسابقه نشدند. آخرین مسابقه‌ای که آن‌ها موفق به کسب امتیاز نشده بودند برمی‌گردد به گرندپری مکزیک 2015.

زمان‌های برگزاری جلسات مختلف این گرندپری

زمان بندی گرندپری فرمول یک مجارستان 2020

پیش‌بینی آب و هوا

جمعه 27 تیر: بارانی و احتمالا به همراه وزش شدید باد؛ حداکثر دما 21 درجه سلسیوس و احتمال بارش باران 65% می‌باشد.

شنبه 28 تیر: ابری و احتمالا به همراه وزش شدید باد؛ حداکثر دما 24 درجه سلسیوس و احتمال بارش باران 55% می‌باشد.

یکشنبه 29 تیر: بارانی و احتمالا به همراه وزش شدید باد. حداکثر دما 23 درجه سلسیوس و احتمال بارش باران 60% می‌باشد.

معرفی پیست

نام پیست: هانگارورینگ

طول: 4.381 کیلومتر

تعداد دور: 70

مسافت مسابقه: 306.670 کیلومتر

تعداد پیچ: 14

تعداد مسابقه برگزار شده: 34

تعداد برندگان: 17

موفق‌ترین تیم: مک‌لارن با 11 برد

موفق‌ترین راننده: لوئیس همیلتون با 7 برد

رکورد پیست: 1:17.103، توسط مکس ورشتپن در سال 2019

میانگین سرعت در دور رکورد پیست: 205 کیلومتر بر ساعت

تایرهای این گرندپری: مثل گرندپری قبلی، C2 به عنوان هارد، C3 به عنوان مدیوم و C4 به عنوان سافت استفاده خواهد شد.

تمام نشانه‌هایی که روی آسفالت کشیده شده‌اند با استفاده از رنگ‌های غیرلغزنده بوده است. گاردریل‌های دور پیچ 1، شیکین و پیچ 9 جابجا شده‌اند. این پیست یک نقطه تشخیص DRS و دو محدوده DRS دارد. تنها نقطه تشخیص آن چند متر قبل از پیچ 14 می‌باشد و محدوده اول 40 متر بعد از پیچ 14 و محدوده دوم 6 متر بعد از پیچ قرار دارند.

نقشه پیست هانگارورینگ

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد