موضوعات داغ

مازراتی گیبلی جدید هیبریدی با توان ۳۳۰ اسب‌بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از انتشار چندین تیزر مختلف، مازراتی گیبلی هیبریدی بالاخره از راه رسیده است. این مدل کاملا آشنا به نظر می‌رسد، چون نسل دوم گیبلی نیست، بلکه فیس‌لیفت مدلی است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون عرضه شده است. خبر مهم این است که گیبلی جدید از یک پیشرانه نیمه هیبریدی بهره می‌برد تا برنامه الکتریکی‌سازی مازراتی را آغاز کند.

این مدل از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که دارای یک سوپرشارژر الکتریکی، یک آلترناتور ۴۸ ولتی و یک باتری در عقب است. این موتور توان ۳۳۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر را از ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۵.۷ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

یک گیبلی پاک‌تر

این موتور در مقایسه با موتور دیزلی V6 انتشار آلودگی دی‌اکسید کربن را تا ۲۵ درصد و وزن خودرو را تا ۸۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد. قدرت از طریق گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به محور عقب منتقل می‌شود، و مازراتی تصمیم گرفته در این مدل از پیشرانه نیمه‌ هیبریدی به جای پلاگین هیبریدی استفاده کند تا نیازی به قرار دادن یک باتری بزرگ‌تر نباشد که وزن خودرو را افزایش می‌دهد. البته وزن کنونی این مدل که معادل ۱۹۵۰ کیلوگرم است هم خیلی سبک نیست.

مازراتی گیبلی

برای تاکید روی اینکه این مدل سازگار با محیط زیست است، مازراتی از رنگ آبی روی سه دریچه هوای کناری، کالیپرهای ترمز و لوگوی ترایدنت روی ستون پشتی استفاده کرده ‌است. این طراحی در داخل هم تکرار شده و صندلی‌ها هم آبی هستند. این برند ایتالیایی با گیبلی هیبریدی، به نوعی فیس‌لیفت این سدان را معرفی کرده، که در آن شاهد تغییراتی از جمله چراغ‌های جلو و جلوپنجره آپدیت شده، و چراغ‌های عقب جدید با نوردهی بومرنگی الهام گرفته شده از کانسپت آلفیری هستیم.

بهینه سازی‌های کابین

در داخل کابین شاهد تغییرات بیشتری هستیم، جایی که گیبلی ۲۰۲۱ از یک سیستم سرگرمی رسانه‌ای ارتقایافته با پشتیبانی از اندروید اوتو بهره می‌برد. اندازه صفحه نمایش هم از ۸.۴ به ۱۰.۱ اینچ تغییر کرده است. حالا یک خوشه ابزار دیجیتالی جایگزین ابزارهای آنالوگ شده است، در حالی که برنامه جدید مازراتی کانکت هم نرم‌افزار خودرو را به‌روزرسانی کرده و آن را به طور منظم برای شناسایی هر مشکلی بررسی می‌کند.

مازراتی گیبلی

گیبلی آغازگر برنامه الکتریکی‌سازی مازراتی است، که در سال ۲۰۲۱ با نسخه‌های تمام الکتریکی نسل بعدی گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو ادامه خواهد یافت. در همین حین، ابرخودرو موردانتظار MC20 در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد