موضوعات داغ

چه خودرویی جانشین پژو 405 در خط تولید ایران خودرو می شود؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به گفته های معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو بعد از تولید انبوه سمند سال در دو نوع پایه و لوکس، مدل پایه جایگزین 405 خواهد شد.

کیانوش پورمجیب در خصوص تولید سمند سال افزود: «در سال 96 ما با هدف کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید شروع به تولید سمند سال کردیم. دامنه دگرگونی این خودرو، تمامی تزئینات داخلی به جز سقف است. یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزئینات خارجی است و در مدل لوکس نیز چراغ ها و جلو پنجره و دستگیره تغییر می‌یابد و سیستم ترمز آن نیز دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود.»

وی ادامه داد: «با گذشت زمان وابستگی ارزی سمند سال کاهش یافته و ما توانستیم بسیاری از قطعات این خودرو را داخلی سازی کنیم. با این کار صرفه جویی ارزی قابل توجهی در تولید این محصول صورت گرفته و بهای تمام شده آن کاهش یافت. حال قرار است روزانه 450 عدد از سمند سال تولید شود.»

پورمجیب با اشاره به تولید انبوه سمند سال بهینه، تصریح کرد: «این خودرو نسبت به سمند فعلی زیباتر و شکیل تر بوده و وابستگی ارزی کمتری نیز دارد. داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود. موتور موجود در این خودرو 7XU و حداکثر توان گشتاور آن، 153 نیوتن متر در دور سه هزار نیوتن متر است. قدرت موتور آن 100 اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، 185 کیلومتر در ساعت است.»

گفته می شود مدل لوکس سمند سال بهینه مجهز به موتور ملیEF7 با قدرت 113 اسب بخار در دور شش هزار و گشتاور 157 نیوتن متر در دور چهار هزار و پانصد است. به علاوه یک گیربکس دستی نیز این خودرو را همراهی می کند.

با توجه به گفته های معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو این شرکت قصد دارد در آینده ای نزدیک مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند سال بهینه را با موتور EF7 راهی بازار کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/29
چه جهش عظیمی! سمند قدیمی پلت فرم 405 با موتور داغون چه فرقی با خود 405 داره