موضوعات داغ

مشتریان خودرو بیشتر به کدام برندها وفادار هستند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در یک بازار کاملا رقابتی همانند بازار خودرو آمریکا یا اروپا، رقابت میان خودروسازان بسیار شدید دنبال می‌شود و هرکدام از شرکت‌ها به دنبال حفظ مشتریان خود هستند. افزایش رقابت در سال‌های اخیر نیز به دشواری کار خودروسازان منجر شده است. با این حال تنها برخی از برندها در حفظ مشتریان و ایجاد وفاداری آن‌ها موفق عمل می‌کنند. براساس یک مطالعه که توسط موسسه جی دی پاورز انجام شده، برندهای لکسوس و سوبارو بیشترین وفاداری را در میان خریداران خودروهای جدید به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر نتایج این گزارش، در بخش خودروهای لوکس 48 درصد از مشتریان لکسوس نسبت به این برند وفادار هستند و پس از خرید نخستین خودرو از این برند، خودروهای بعدی خود را نیز با برند لکسوس خریداری می‌کنند. مرسدس بنز با 47.8 درصد و با فاصله اندکی از لکسوس در رتبه دوم این لیست قرار دارد. بی ام و با کسب 45.1 درصد، پورشه با کسب 44.9 درصد و آئودی با کسب 43.4 درصد وفاداری در رده‌های بعدی این لیست قرار دارند.

لکسوس

در بخش انبوه بازار، برندهای خودروسازی با میزان عدم وفاداری بیشتری مواجه هستند و رقابت در این قسمت سنگین‌تر است. برترین برندهایی که در این قسمت موفق به کسب وفاداری مشتریان شده‌اند، خودروسازان ژاپنی هستند. سوبارو با کسب نرخ وفاداری 60.5 درصد در صدر جدول قرار دارد و تویوتا و هوندا به ترتیب با نرخ وفاداری 60.3 درصد و 58.7 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. رام با 57.3 درصد در رتبه چهارم قرار گرفته است و پس از آن نیز فورد با کسب نرخ وفاداری 54.3 درصد در رتبه پنجم قرار دارد. باقی رتبه‌ها نیز به کیا با نرخ وفاداری 51.3 درصد و شورولت با نرخ وفاداری 49.1 درصد اختصاص یافته است.

برندهای زیرمجموعه گروه فیات کرایسلر بیشترین میزان عدم وفاداری را تجربه کرده‌اند و بسیاری از خریداران برندهای این مجموعه، در خرید جدید خود به دنبال محصولی با برند دیگری می‌گردند. فیات، کرایسلر و دوج به ترتیب با کسب نرخ وفاداری 10.4 ، 14.1 و 17.8 درصد در قعر جدول وفاداری قرار دارند. در رتبه‌های بالاتر نیز مینی با نرخ 26.8 درصد، میتسوبیشی با نرخ 27.1 درصد و بیوک با نرخ 27.5 درصد قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد