موضوعات داغ

نتیجه مسابقه ریسینگ پوینت زیر علامت سوال دوباره رنو

عکس مطلب اول

داوران مسابقه فرمول یک مجارستان 2020 تاییده کرده‌اند که نتیجه مسابقه هر دو خودروی ریسینگ پوینت، به دلیل اعتراض رنو به آن، به صورت موقتی محسوب می‌شود. رنو همچنان بر موضع خود مبنی بر غیرقانونی بودن خودروی ریسینگ پوینت اصرار دارد و برای دومین گرندپری متوالی است که نسبت به خودروی این تیم اعتراض می‌کند. لنس استرول مسابقه را در رده چهارم تمام کرد و هم‌تیمی او، سرجیو پرز، در رده هفتم از خط پایان گذشت. این اعتراض بعد از اعلام استفاده مجدد ریسینگ پوینت از همان ورودی هوای ترمزی که در اتریش استفاده کرده بودند، انجام شد. متن بیانیه داوران بدین شرح است:

در طول گرندپری دوم اتریش (Styrian GP)، داوران اعتراضی از طرف تیم رنو نسبت به تیم ریسینگ پوینت، مبنی بر نقض قوانین 2.1، 3.2 و پیوست 6 کتاب قوانین ورزشی دریافت کرده‌اند، که بر طبق آن ادعا شده است که ورودی هوای ترمز (داکت ترمز) خودروهای 11 و 18 غیر قانونی می‌باشد.

در این مورد، از نماینده بخش فنی فدراسیون جهانی اتومیبلرانی (FIA) درخواست شد تا اجزای مربوطه به این اعتراض را از تیم‌ دریافت و برای انجام آنالیز آن‌ها، مهر و موم کند. این نماینده اطلاعات دقیق به دست آمده را به داوران ارجاع داده و در گزارش خود یک ارزیابی از میزان همسو بودن نتایج با قوانین موجود، انجام می‌دهد.

بعد از مسابقه فرمول یک مجارستان 2020، رنو بار دیگر اعتراضی دقیقا مشابه نسبت به ریسینگ پوینت انجام داد. برای تسهیل کردن فرایند آنالیز، ریسینگ پوینت اعلام کرده است که در مسابقه مجارستان نیز دقیقا از همان داکت‌های اتریش استفاده کرده است.

بنابراین هر دو طرف اعلام کرده‌اند که نیازی به مهر و موم دوباره قطعات خودروهای شماره 11 و 18، بعد از مسابقه مجارستان 2020 نیست. در ضمن هر دو تیم موافقت خود را با انجام شدن آنالیزها توسط نماینده بخش فنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و دادن گزارش آن به داوران اظهار داشته و نیز تایید کرده‌اند که هرگونه شواهد و بحثی مربوط به دومین اعتراض رنو در گرندپری مجارستان 2020 قابل استناد است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد