موضوعات داغ

پیشنهاد دنیل ریکاردو به سباستین فتل، صبور باش

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر هم تیمی سابق سباستین فتل، دنیل ریکاردو، در صورتی که فتل مجبور به رقابت در میانه جدول باشد به صبر و تعهد طولانی مدتی نیاز خواهد داشت.

چهار بار قهرمان جهان در آخرین سال همکاری با تیم فراری قرار دارد، قراردادی که در سال ۲۰۱۵ با ترک تیم ردبول توسط سب شروع شد و در پایان این فصل به نقطه پایانی خود خواهد رسید.

حتی قبل از اینکه تیم فراری تصمیم به عدم تمدید قرارداد فتل داشته باشد برای همه مشخص شده بود که امسال، سال بسیار سختی برای فراری خواهد بود. به هر صورت فراری با سباستین به توافق نرسید و کارلوس ساینز، راننده فعلی تیم مکلارن، در فصل ۲۰۲۱ جایگزین فتل خواهد شد.

در ابتدا گفته شده بود این تصمیم بین فتل و تیم گرفته شده است و هردو در انتخاب پایان همکاری مشترک به توافق رسیده اند، اما بعدا سباستین فاش کرد که هیچ قرارداد جدیدی از سمت تیم به او ارائه نشده است. به گفته سب هیچ اراده ایی در تیم برای تمدید قرارداد او وجود نداشته است و به همین علت تصمیم به جدایی گرفته.

ریکاردو در فرمول یک ۲۰۲۱ پشت فرمان مکلارنی خواهد بود که راننده جوانش، کارلوس ساینز، جایگزین فتل در تیم فراری شده است.

شروع بد تیم فراری و مشکلات متعدد خودرو SF1000 باعث شده تا سباستین و دنیل در میانه جدول و با اختلاف تنها یک امتیاز به رقابت با هم بپردازند. حال هر دو راننده که روزی برای سکو مبارزه می‌کردند ماهیت پر استرس بودن میانه جدول را به خوبی درک می‌کنند، جاییکه فاصله ها بسیار نزدیک تر به هم است.

فتل هنوز تصمیم خودش را برای رقابت های فرمول یک۲۰۲۱ بیان نکرده است اما گفته که اگر بخواهد در این ورزش بماند تنها به قصد کسب قهرمانی خواهد بود و با خودرویی که توان قهرمانی را داشته باشد.

یادمان باشد از سال ۲۰۰۸ که سباستین به مقصد ردبول تیم توروروسو را ترک کرد همیشه ماشینی داشته که توانایی کسب قهرمانی را دارا بوده، البته که سباستین اولین برد خود را در همان تیم توروروسو کسب کرده بود.

به همین دلیل هم تیم سابق او معتقد است سباستین از لحاظ ذهنی آمادگی رقابت در میانه جدول را ندارد، دنیل افزود:

آمار دقیق را نمیدانم اما احتمالا در تمام این سالها سباستین در هر فصلی موفق به کسب سکو شده است. من فکر میکنم او به کمی بی تفاوتی و صبر و حوصله بیشتر نیاز دارد. این به خودش بستگی دارد که فصل بعد به کجا برود اما در هر صورت باید نه تنها برای ۱۲ماه بلکه بین ۲تا۳ سال این وضعیت را مدیریت کند.

من سب را دوست دارم و در این ورزش همه برای او احترام قائل هستند. امیدوارم اگر تصمیم به ماندن گرفت، به تیمی برود که در آنجا خوشحال باشد.

آخرین شنیده ها بیانگر پیوستن سباستین فتل به تیم استون مارتین در فصل ۲۰۲۱ هستند. تیمی که با به تملک در آوردن ریسینگ پوینت در فصل آینده توسط استون مارتین متولد خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد