موضوعات داغ

حفره‌ای دیگر در قوانین که به نفع ریسینگ پوینت خواهد بود

عکس مطلب اول

مک‌لارن، فراری و رنو نگرانی خود را در مورد این مسئله که ریسینگ پوینت می‌تواند بدون خرج کردن دو بلیط خود برای به روز رسانی خودرو، تمامی قسمت عقب خودروی خود رو به روز کند، بیان کرده‌اند. به منظور کاهش هزینه‌های تیم‌ها برای فصل 2021، فرمول یک برای هر تیم تنها دو فرصت به روز رسانی در نظر گرفته است. این تصمیم با در نظر گرفتن پارامترهای خاصی، تیم‌ها را محدود به همین دو نوبت در طول فصل خواهد کرد. با این حال حفره‌ای در این قوانین وجود دارد که ریسینگ پوینت، یا هر تیم دیگری با شرایط آن‌ها می‌تواند از آن بیشترین بهره را ببرد. تیم‌ها مجاز به خرید قطعاتی که دیگر مورد استفاده نیستند، می‌باشند. بدین ترتیب ریسینگ پوینت می‌تواند قطعات خودروی مرسدس که در قوانین نیامده را به عنوان به روز رسانی برای خودروی این فصلش بخرد و در عین حال هیچ یک از بلیط‌های به روز رسانی خود را نسوزاند. حتی قطعات پیشین خودروی W11 این فصل مرسدس، مثل گیربکس و سیستم فنربندی، نیز می‌تواند در این حفره قرار گیرد.

مارسین بودکوفسکی، مدیر اجرایی رنو، در این باره می‌گوید: حفره‌ای در قوانین وجود دارد که به یک یا دو تیم اجازه می‌دهد تا از این سیستم بهره ببرند و این چیزی است که داریم با FIA و دیگر تیم‌ها در مورد آن صحبت می‌کنیم و امیدواریم به آن رسیدگی شود.

در پی نظرات او، ماتیا بینوتو، مدیر تیم فراری، نیز به این مسئله واکنش نشان داد: ما از این مسئله که تیم‌هایی می‌توانند در نهایت کل خودروی خود را از ورژن 2019 به ورژن 2020 به روز رسانی کنند راضی نیستیم. ناعادلانه است، زیرا دو نوبت به روز رسانی برای همه یکسان می‌باشد. ما دو بلیط برای این موضوع داریم و همه باید به همین مقدار محدود شوند.

آندریاس سایدل، مدیر تیم مک‌لارن، معتقد است که برای آن‌ها نیز چنین قانونی منطقی نیست، چون آن‌ها باید بلیط‌های خود را به اجبار صرف وفق دادن خودروی خود با پاوریونیت مرسدس کنند. وی می‌گوید: اگر بخواهیم با وضعیت خودمان مقایسه کنیم، ما نیز قراردادی داریم که برای مدت طولانی است همه می‌دانند و می‌خواهیم از پاوریونیت مرسدس، به جای پاوریونیت رنو استفاده کنیم و باید در نهایت با آن کنار بیاییم. هر دو فرصت موجود برای تیم‌ ما صرف این موضوع خواهد شد. ما از قبول چنین چالشی خوشحالیم. در مقایسه با چنین وضعیتی، فرض کنیم یک تیم دیگری که بتواند یک خودروی 2019 را با گیربکس و قطعات سیستم تعلیق 2020 تجهیز، و باز هم بتواند از دو فرصت به روز رسانی خود استفاده کند، منطقی نیست. این مسئله‌ای است که در گفتگو با تیم‌های دیگر و FIA مطرح خواهیم کرد، اما نظر نهایی را FIA باید بدهد، به همین سادگی.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد