موضوعات داغ

مکلارن: هیچ هشداری برای لاستیک کارلوس ساینز نداشتیم

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

آندریاس سایدل گفته است که تا لحظه ترکیدن لاستیک کارلوس ساینز در دورهای پایانی مسابقه سیلورستون، هیچ گونه هشدار یا علائم خطری مشاهده نکرده بودند و این مشکل ناگهانی ایجاد شده است.

راننده اسپانیایی تیم مکلارن در جایگاه پنجم قرار داشت که پس از حادثه ترکیدن لاستیک والتری بوتاس تا رده چهارم هم آمد اما همان اتفاقی که برای بوتاس رخ داده بود دامن گیر او هم شد. کارلوس مجبور به تعویض لاستیک شد و در نهایت با کسب رتبه ۱۳ به کار خود پایان داد.

سایدل گفته است که تا آخرین لحظه هیچ هشداری در رابطه با وضعیت خطرناک لاستیک ها دریافت نکرده است. وی افزود:

کارلوس در اوایل مسابقه با توجه به اینکه از لاستیک های هارد استفاده می‌کرد از ارتعاشات ایجاد شده در خودرو شکایت داشت اما چیز خارق العاده ای وجود نداشت. اتفاقی که برای لاستیک خودرو او افتاد یک مرگ ناگهانی بود. طبیعی است که این اتفاق در حال حاضر برای تیم و خود راننده بسیار ناراحت کننده است اما در عین حال این اتفاقات بخشی از فرمول یک هستند، باید از آنها درس بگیریم و در آینده از این درس ها استفاده کنیم.

ما می‌دانستیم که قرار است استینت طولانی را با لاستیک های هارد طی کنیم اما هیچ مشکلی نه از نظر ما وجود داشت نه پیرلی، هیچ اخطاری هم از وضعیت بد تایر ها دریافت نکرده بودیم، اما همانطور که دیدید در پایان مسابقه خودرو های دیگری هم با این فروپاشی لاستیک مواجه شدند. اکنون مهم است که زود قضاوت نکنیم و تفکر بیشتری داشته باشیم.

کارلوس ساینز
سایدل اعلام کرده است که تیم مکلارن آماده است تا با کارخانه پیرلی کمال همکاری را در هفته آینده

(۷۰ امین سالگرد برگزاری مسابقات فرمول یک و تست لاستیک های جدید) داشته باشد.

مهم است که منتظر تحلیل دقیق پیرلی و سایر تیم ها در رابطه با مشکلات تایر باشیم. اما باید احتمال آسیب به لاستیک ها توسط قطعات موجود در سطح پیست را نیز در نظر داشت. بنابراین باید تا اعلام نتیجه پیرلی صبر کنیم. من مطمئن هستم پیرلی با توجه به شرایط هفته آینده که گرمتر هم خواهد بود تصمیمات درستی خواهد گرفت. به نظرم آنها به نتیجه گیری درستی در رابطه با انتخاب لاستیک های مسابقه بعد خواهند رسید.

آندریاس سایدل همچنین از کارلوس ساینز به خاطر عملکرد خوبش تشکر کرد. کارلوس مسابقه را از رده ۷ام شروع کرده بود.

ما برای کارلوس بسیار ناراحت هستیم، او خودش را ثایت کرد و در شروع مسابقه عملکرد عالی از خود نشان داد. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد می‌توانست مسابقه را در رده پنجم و حتی چهارم به پایان برساند. همه چیز بر اساس برنامه ریزی تیم در حال طی شدن بود، اما خوب این اتفاقات بخشی از فرمول یک هستند،‌ مهم این است که از آنها درس بگیریم و برای یک آخر هفته بهتر آماده شویم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد