موضوعات داغ

بازگشت سرجیو پرز در هاله‌ای از ابهام

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود اینکه تیم فرمول یک ریسینگ پوینت در انتظار بازگشت راننده خود، سرجیو پرز، است، گزارش های متناقض در خصوص قوانین قرنطینه انگلستان شرایط را پیچیده کرده است.

در هفته گذشته تست کرونا ویروس این راننده مکزیکی تیم ریسینگ پوینت در ابتدا با جواب مشکوک مواجه شد و پس از آن طی تست مجدد نتیجه آزمایش پرز مثبت اعلام شد و تیم تصمیم بر جایگزینی موقت او با نیکو هالکنبرگ، راننده اسبق خود، گرفت.

پرز به همراه مربی بدن سازی خود و یکی از اعضاء تیم مدیریتی اش داخل قرنطینه قرار گرفت اما مشخص شد تست آن دو نفر منفی اعلام شده است.

اولین آزمایش پرز در روز چهارشنبه قبل از مسابقه با نتیجه مشکوک مواجه شد و در روز پنجشنبه نتیجه مثبت تست او باعث رفتن پرز به قرنطینه شد. با این حال شرایط و قوانین قرنطینه انگلستان تاریخ بازگشت پرز به رقابت ها فرمول یک را، نامشخص گذاشته است.

شرایط قرنطینه در انگلستان از ۷ روز به ۱۰ روز تغییر کرده است و با توجه به زمانبندی مسابقات، مدیر تیم ریسینگ پوینت، اوتمار سافنور، هنوز مطمئن نیست که بعد از سپری شدن این زمان تیم و پرز هر کدام در چه مکانی قرار خواهند داشت. این تغییر در قوانین قرنطینه درست در روز پنجشنبه اعلام شده بود، همان روزی که نتیجه تست پرز مثبت اعلام شد.

ما از راهکار های وزارت ملی بهداشت انگلستان پیروی خواهیم کرد و هر آنچه آنها دستور بدهند انجام خواهیم داد. ۷ روز یا ۱۰ روز قرنطینه خیلی فرقی نخواهد داشت. در هر صورت در پایان آن دوره تست مجدد از سرجیو گرفته خواهد شد و اگر تست با جواب مثبت روبرو شود باید در قرنطینه بماند و اجازه همراهی تیم را نخواهد داشت.

تست روز چهار شنبه پرز با وجود اینکه جواب قطعی در پی نداشت اما بر اساس قوانین انگلستان این گونه تست ها نیز مثبت در نظر گرفته می‌شوند. حال باید ببینیم وزارت بهداشت انگلستان روز چهارشنبه را روز اول قرنطینه در نظر خواهد گرفت یا روز پنجشنبه را. اختلاف در برداشت از قوانین از این نقطه شروع شده است.

سافنور تاکید کرد که تیم تا قبل از روز جمعه باید به یک جواب قطعی برسد و پرز تنها در شرایطی اجازه حضور در محوطه پیست را خواهد داشت که آزمایشات اعلام کنند ویروس به صورت کامل از بدن وی خارج شده است. در غیر اینصورت نیکو هالکنبرگ این شانس را خواهد داشت تا در رقابت دوم پیست سیلورستون که مصادف است با سالگرد ۷۰ امین سال برگزاری مسابقات فرمول یک، شرکت کند.

ما باید جواب رسمی آنها را داشته باشیم، مدیر ورزشی تیم، اندی استیونسون با آنها در تماس است و قرار است جواب را به زودی اعلام کنند که دوران قرنطینه پرز کی تمام خواهد شد. در هر صورت ما تا جمعه وقت داریم و فشاری برای تصمیم گیری وجود ندارد. اولویت اول حفظ سلامت کل تیم است. پس قبل از جمعه برگزاری مسابقه از پرز تست خواهیم گرفت و اگر ویروس بطور کامل از بدن وی بیرون نرفته باشد و حتی دوران قرنطینه را نیز سپری کرده باشد جایی در تیم نخواهد داشت. اولویت اصلی ما ادامه دادن مسابقات با تمام افراد تیم است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد