موضوعات داغ

پشت پرده اعتراض‌های سه‌گانه رنو در خصوص ریسینگ پوینت

عکس مطلب اول

سومین اعتراض رسمی تیم فرمول یک رنو به طراحی داکت ترمز خودروی ریسینگ پوینت نیز در گرندپری قبلی انجام شد تا حالا رنو در سه گرندپری متوالی پیگیر این اعتراض باشد. در این میان خبری به گوش رسیده است که یکی از کارمندان سابق ریسینگ، خبرچین اصلی این ماجرا برای رنو می‌باشد و آن‌ها طبق صحبت‌های او دست به اعتراض زده‌اند.

ریسینگ پوینت بسیار مصمم است که طراحی این قطعه و کل خودرو را، علیرغم کپی کردن از مرسدس، خودشان انجام داده‌اند و بیش از 800 صفحه طراحی برای اثبات این قضیه وجود دارد. از طرفی دیگر رنو معتقد است که مرسدس در طراحی‌ها به ریسینگ پوینت کمک کرده و طبق قوانین این کار غیرقانونی است. رنو به طور مشخص برای این اعتراض، داکت ترمز خودرو را هدف گرفته، اما در صورت بردن این جنگ، این سری اعتراض‌ها به بقیه قطعات خودروی ریسینگ پوینت ادامه خواهد داشت و محدود به داکت ترمز نمی‌شود.

مقایسه داکت ترمز جلوی W10 مرسدس و RP20 ریسینگ پوینت
طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده، یکی از کارمندان ریسینگ پوینت در طول تعطیلات پیش فصل به تیم رنو نقل مکان کرده است و حالا در پداک صحبت از این می‌باشد که او اطلاعات اصلی در این خصوص را به رنو داده است. این فرد اگر وجود خارجی داشته باشد، در مراحل نهایی اعلام رای در دادگاه تجدید نظر بسیار می‌تواند به رنو کمک کند. امروز اولین جلسه استماع دادرسی برای این اعتراض برگزار خواهد شد و طرفین باید با دلایل و اسناد خودشان در این جلسه حاضر شوند، و آن‌ها را شرح دهند. دلیل ریسینگ پوینت برای این شباهت در طراحی می‌تواند چنین باشد که تا تاریخ 31 دسامبر 2019، داکت ترمز در لیست قطعات ممنوعه برای خرید از تیم‌های دیگر نبوده است و مثل سابق آ‌ن‌ها این قطعه را از مرسدس خریداری می‌کردند. به همین دلیل می‌توانستند بررسی کاملی روی آن انجام بدهند و در طراحی این فصل، آن را مهندسی معکوس کنند. نیکولاس تامبزیس، مدیر بخش فنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) نیز در تایید این ادعا گفته است که ریسینگ پوینت نمی‌توانسته آن چه را که از داکت ترمز مرسدس دیده و فراگرفته، فراموش کند.

در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم در این جلسه چه رخ می‌دهد. فارق از هر اتفاقی، به نظر نمی‌رسد تا هفته آینده، رایی قطعی در این خصوص از طرف FIA و داوران ببینیم. در ضمن به نظر می‌رسد این رشته بسیار طولانی شود و کار به دادگاه عالی لندن و سیستم قضایی بریتانیا نیز بکشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد