موضوعات داغ

ریسینگ پوینت: یک پیچ شکسته مانع از حضور نیکو هالکنبرگ در مسابقه بریتانیا شد

عکس مطلب اول

تیم فرمول یک ریسینگ پوینت تایید کرده که مشکل به وجود آمده برای نیکو هالکنبرگ، در آستانه شروع مسابقه بریتانیا 2020، به دلیل شکستن یک پیچ بوده است. هالکنبرگ که خود با حضوری اضطراری در ریسینگ پوینت جانشین سرجیو پرز مبتلا به کرونا، شد، در آستانه مسابقه به مشکلی فنی برخورد تا باز هم نتواند بعد از بدون تیم ماندن در این فصل، در یک مسابقه شرکت کند. او در روز جمعه نزدیک به 50 دور با خودروی ریسینگ پوینت به ثبت رساند و عملکرد خوبی از لحاظ زمانی داشت اما در روز تعیین خط نتوانست آنچنان که از ریسینگ پوینت انتظار می‌رفت خود را به مرحله Q3 برساند. جدای از اینکه بسیاری از هواداران، قبل از مسابقه رویای دیدن هالکنبرگ روی سکو را در سر می‌پروراندند، او می‌توانست از این مسابقه به خوبی برای تقویت خود و بازگرداندن عضلات و شرایط بدنی‌اش به حالت مسابقه استفاده کند. همچنین می‌توانست در طول این 52 دور، اطلاعات خوبی از خودرو به دست بیاورد تا در صورت حضور احتمالی دوباره در مسابقه بعدی، بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. اوتمار زفنور، مدیر تیم ریسینگ پوینت درباره مشکلی که برای خودروی هالکنبرگ پیش آمد چنین توضیح داده است:

به نظر می‌رسد که یک پیچ درون محفظه کلاچ شکسته بود و این پیچ مانع از کارکرد محفظه احتراق داخلی می‌شد. فکر می‌کنم کمی زود است که دلیلش را بفهمیم اما شکستگی آن می‌تواند به دلیل جنس آن یا ناشی از گشتاور زیاد باشد. تا زمانی که همه جوانب را در نظر نگیریم نمی‌دانم مشکل از کجا بوده است. آیا پیچ شکننده بوده؟ آیا جنس شکننده‌ای داشته؟ نمی‌دانم. پس باید ریشه مشکل را بفهمیم و از درست شدنش مطمئن شویم.

هنوز مشخص نیست که آیا هالکنبرگ فرصت دیگری برای حضور در هفتادمین سالگرد فرمول یک خواهد داشت یا خیر. در روز پنجشنبه تست کرونای دیگری از سرجیو پرز گرفته خواهد شد. نتیجه این تست مشخص کننده راننده‌ای است که در این گرندپری شرکت خواهد کرد، زیرا پرز از نظر بدنی مشکلی ندارد و طبق اعلام خود او در شبکه‌های مجازی، هیچگونه علایمی از کرونا در بدنش دیده نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد