موضوعات داغ

چگونه از کولر خودرو طی دوران شیوع کرونا استفاده کنیم؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای مردم و همچنین مشاغل کوچک و بزرگ به همراه داشته و سبک زندگی مردم در سراسر جهان را با تغییراتی همراه کرده است. برای در امان ماندن از این ویروس منحوس، بهترین توصیه ماندن در خانه است و اگر مجبور به ترک خانه برای انجام کار و یا تهیه مایحتاج خود هستید، لازم است که نکات بهداشتی را رعایت کرده تا احتمال ابتلا به این ویروس کاهش پیدا کند. یکی از این نکات بهداشتی که شاید کمتر توجهی به آن شود، موضوع تهویه مناسب خودروی شخصی است که حتما باید مورد توجه مالکان خودروها قرار گیرد.

راهکار استفاده از کولر در دوران شیوع کرونا

به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر ایران، در این خصوص توصیه می شود که در خودرو بدون شیشه باز شونده، کولر و سیستم تهویه باید مرتب مورد بررسی قرار گیرد تا به صورت مناسبی کار کنند و با توجه به گرم شدن هوا، سرنشینان راحت تر از ماسک استفاده کنند و تهویه کافی فراهم شود. در خودروهایی که سیستم تهویه اتاق آنان فاقد فیلتر است، توصیه می شود که از روش چرخشی (گردش هوای داخل کابین) استفاده نشده و اجازه دهند تا هوای خارج اتومبیل به داخل کابین وارد شود.

از هوای آزاد بهره ببرید

تهویه کافی باید در خودرو فراهم شود و در صورت تحمل سرنشینان جهت تهویه، بجای کولر از پایین کشیدن مقداری از شیشه‌ های خودرو استفاده کنید. در زمان استفاده از کولر می‌ توان به میزان اندکی شیشه اتومبیل را پایین کشید و یا برای فاصله زمانی مشخصی شیشه خودرو پایین کشیده شود تا هوای داخل اتاق به جریان بیافتد. علاوه بر این، در صورت استفاده از کولر بهتر است دریچه‌ های کولر به گونه ای تنظیم شود که باد مستقیم به طرف افراد پرتاب نشود و تنها اتاق را خنک نگه دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد